آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۰
جامعه
۱۸

نگهداری 18 کودک مبتلا به ایدز در مراکز بهزیستی تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در میان کودکان تحت پوشش مراکز شبانه روزی بهزیستی تهران 18 کودک مبتلا به ایدز و هشت کودک مبتلا به هپاتیت وجود دارد.

به گزارش جام جم، داریوش بیات نژاد افزود: در مقطع پیش دبستانی در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار، برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان در مهدهای کودک یک وعده غذای گرم برای آنان پیش بینی کرده ایم که در سال گذشته 1293 کودک در مهدهای روستایی از این سرانه غذایی گرم برخوردار شدند. همچنین 1760 خانواده کم بظاعت را شناسایی کردیم و سرانه 40 هزار تومانی برای کمک هزینه به آنان پرداخت می کنیم.

وی افزود: 1514 نفر از کودکانی که به مراکز شبانه روزی سپرده شده اند، فاقد سرپرست یا سرپرست مؤثر بوده اند و در شش ماهه امسال 487 کودک زیر 18 سال در مراکز بهزیستسی پذیرش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر این که در این مدت 4826 کودک آزاری به صورت تلفنی و حضوری گزارش شده است، بیان کرد: به تمامی این افراد رسیدگی کرده و همچنین برای کودکانی که معتاد هستند، خدماتی را در نظر گرفته ایم به طوری که سال گذشته یک مرکز برای پسران تاسیس و 51 کودک شناسایی شده در آن پذیرش شدند.

به گفته وی همچنین 33 هزار و 381 کودک زیر 18 سال دارای انواع معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند، کودکان معلول 25 درصد کل معلولان را تشکیل می دهند که 61 درصد آنها پسر و مابقی دختر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد:در زمینه تامین تجهیزات توانبخشی، سمعک یا ویلچر، کودکان در اولویت تامین تجهیزات توانبخشی قرار دارند به طوری که درخواست ها برای کاشت حلزون در پنج ماه اول انجام شده است و 43 مورد جدید نیز شناسایی شده که در راستای تامین هزینه کاشت آن اقدام خواهد شد.