آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۰
جامعه
۱۸

زمان ثبت نام 3 آزمون کلیدی سال 98 اعلام شد

ثبت نام سه آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری سال 98 به ترتیب از 24 بهمن، 16 آذر و 6 آذر جاری آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، ثبت نام آزمون سراسری سال 98 از چهارشنبه 24 بهمن آغاز می شود و داوطلبان این آزمون بدون در نظر گرفتن مهلت تمدید شده تا پنجشنبه دوم اسفند فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. ضمن این که این آزمون پنجشنبه و جمعه 13 و 14 تیر سال آینده برگزار می شود.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 98 نیز از روز جمعه 16 آذر جاری آغاز می شود و داوطلبان علاقه مند تا روز یکشنبه بیست و پنجم این ماه فرصت دارند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این آزمون نیز پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم اردیبهشت سال آینده در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد.

همچنین ثبت نام آزمون دکتری سال 98 نیز از سه شنبه 6 آذر شروع می شود و تا روز دوشنبه دوازدهم این ماه ادامه دارد و آزمون آن روز جمعه سوم اسفند 97 برگزار می شود.

تغییر ات کنکور98

در آزمون سراسری سال 1398، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر 30 درصد است و 20 درصد با تاثیر قطعی و 10 درصد با تاثیر مثبت اعمال می شود به طوری که آن دسته از دیپلمه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال 1398 و در نظام آموزشی جدید(3-3-6) اخذ کرده و امتحانات دروس پایه دوازدهم آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید 3-3-6) به میزان حداکثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب است که 20 درصد به صورت تاثیر قطعی و 10 درصد به صورت تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.