آرشیو دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۰
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

کمپانی دیزنی خبر داد: حرکت کند «جنگ ستارگان»

از داخل کمپانی والت دیزنی خبر می رسد که قرار است تولید قسمت های تازه ای از مجموعه اکشن و علمی - تخیلی «جنگ ستارگان» با احتیاط انجام شود. باب آیگر مدیر کمپانی اعلام کرده ضرورتی برای عجله در تولید این فیلم ها نیست و این کار را باید سرفرصت انجام داد. به گفته او، «این تصمیم که تعداد زیادی فیلم های جنگ ستارگان را با شتاب و عجله تولید و اکران عمومی کنیم، اشتباه و غلط بوده است.» به این ترتیب، بحث کاهش تولید قسمت های بعدی فیلم در آینده نزدیک مطرح خواهد بود. از قرار معلوم، سیاست والت دیزنی «کندسازی» روند تولید این مجموعه فیلم است.

آیگر در ادامه اضافه می کند: «مدتی به این موضوع فکر کردم. احساسم این بود که یک جای کار اشتباه است و نیاز به مرمت دارد. از این که به اشتباهاتمان اعتراف کنیم، واهمه ای نداریم. هیچ وقت برای انجام یک کار درست دیر نیست. البته دوستداران جنگ ستارگان مطمئن باشند قرار نیست تولید فیلم ها متوقف شود. فقط در آینده فاصله زمان نمایش قسمت های تازه با هم، زیاد و بیشتر خواهد شد.»

به گزارش نشریه ورایتی، تحلیلگران اظهارات مدیر والت دیزنی را بی ارتباط با شکست سخت تجاری «سولو» نمی دانند. این فیلم که زائده ای بر مجموعه جنگ ستارگان است، اوایل سال جاری میلادی اکران عمومی شد و در کمال حیرت همگان، با فروش پایینی روبه رو شد. این در حالی بود که کمپانی والت دیزنی امید زیادی به موفقیت مالی کلان آن داشت. فیلم با هزینه تولید کلان 275 میلیون دلاری خود، در سطح جهانی فقط 393 میلیون دلار فروش کرد. اهل فن گفته بودند فیلم باید در سطح جهانی حداقل 500 میلیون دلار فروش کند تا لقب یک کار شکست خورده را نگیرد.