آرشیو چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۲
شهرستان ها
۷

با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه انجام شد

برگزاری مرحله نهایی رزمایش محرم در منطقه کامیاران

آخرین مرحله رزمایش محرم با حضور یگان های برگزیده زرهی، هوانیروز، توپخانه، تکاور و پهپاد نیروی زمینی سپاه در منطقه کامیاران و کوه های شاهو برگزار شد.

این رزمایش با حضور سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرتیپ علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، فرماندهان قرارگاه سید الشهدا (ع) و سپاه بیت المقدس کردستان با رمز یا اباعبدالله حسین (ع) برگزار شد.

از جمله رسالت های ابلاغی این رزمایش، تمرین آتش های سنگین توپخانه ای و زرهی، عملیات هوانیروز، تمرین عملیات هلی برن، تاخت شبانه، کمین و ضد کمین است.

هدف اصلی این رزمایش، کسب اطمینان از آمادگی نیروها، بکارگیری مهارت های فردی، جمعی و رسته ای است و تک به ارتفاعات، اجرای آتش هوانیروز، ادوات زرهی، توپخانه و رسیدن به نقاط تعیین شده در این رزمایش اجرا شده و همزمان این موارد توسط ارزیابان مورد بررسی قرار گرفته و به آن نمره تعلق می گیرد.

پس از برگزاری 2 رزمایش امنیتی در جنوب شرق و رزمایش امنیتی در منطقه اشنویه و ارتفاعات کفارستان طی سال گذشته، مرحله نهایی رزمایش امنیتی محرم در منطقه کامیاران و ارتفاعات شاهو برگزار شد.

مرحله نخست این رزمایش با استفاده از 70 درصد یگان های قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) مستقر در کردستان از هشت روز پیش آغاز شده است.

مراحل انجام این رزمایش با فراخوان گردان های بسیج بیت المقدس، امام حسین(ع) و کوثر استان کردستان آغاز و همزمان یک مرحله رزمایش دفاع شهری با حضور یگان های انتظامی، مرزبانی و بسیجیان انجام گرفت.