آرشیو چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۶
جهان
۲۲

دو خط خبر

■ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی خود گفت، بر این باور است جمهوریخواهان می توانند در انتخابات نوامبر کنگره پیروز شوند، چون اگر دموکرات ها کنگره را به دست بگیرند، امریکا به چیزی شبیه به ونزوئلا تبدیل می شود.

■ وزیر تندروی آموزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر وزیر جنگ می بود، دستور کشتار تمامی تظاهرکنندگان فلسطینی در غزه را صادر می کرد.

■ زلمای خلیلزاد، دیپلمات امریکایی و مسئول خاتمه مسالمت آمیز جنگ 17 ساله افغانستان، برای جلب حمایت دولت جدید پاکستان و کشاندن شبه نظامیان طالبان به پای میز مذاکره، راهی اسلام آباد شد. او از طالبان درخواست کرد، «تیم مذاکره معرفی کند.»

■ دولت ونزوئلا اعلام کرد یکی از اعضای اپوزیسیون این کشور که به ظن دست داشتن در ترور ناکام مادورو بازداشت شده بود، در زندان خودکشی کرده است.

■ رئیس جمهوری بنگلادش به رغم اعتراض های روزنامه نگاران و گروه های حقوق بشری با امضای لایحه امنیت دیجیتال، آن را رسما به قانون تبدیل کرد؛ قانونی که آزادی رسانه ها را شدیدا محدود می کند.

■ ماهاتیر محمد از رای دهندگان درخواست کرد که از انور ابراهیم، گزینه جانشینی وی و دشمن سابقش برای بازگشت به سیاست مالزی حمایت کنند.