آرشیو چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۲
شهرستان ها
۷

افتتاح چند طرح بهداشتی، درمانی در خوزستان

اهواز- خبرنگار کیهان: ساختمان جدید بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

این بیمارستان با حدود 22 هزار متر مربع زیربنا در 6 طبقه با 110 تخت ساخته شده و 700 میلیارد ریال برای ساخت و 350 میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است.

عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان از سال 1388 توسط وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شد.

این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، بخش مردان، بخش زنان و اطفال، بخش دیالیز، بخش جراحی پلاستیک، اتاق عمل جنرال، اتاق عمل پلاستیک و چهار بخش BICU است.

همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 12 پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان شوشتر به بهره برداری رسید.

در این آیین پروژه بیمارستان گوریه در بخش شعیبیه، اورژانس بزرگ بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)، بخش مراقبت های ویژه، مرکز ماموگرافی، غربالگری سرطان و بیماری های خاص، 2 مرکز جامع سلامت روستایی صوفان و ابوعظام، 3 پایگاه جامع سلامت شهری در مناطق خانه سازی، بلوار کشاورز و جاده صاحب الزمان(عج) و همچنین 2 خانه بهداشت روستایی لنگر و قلعه عبدالحسین به بهره برداری رسید.

برای بهره برداری از این پروژه ها 230میلیارد ریال هزینه شده است. با بهره برداری از این پروژه ها 25درصد به تعداد تخت های بستری و شش هزار متر مربع به فضای بهداشتی و درمانی شهرستان شوشتر اضافه شد.

کلینیک ویژه بیمارستان مادر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز هم با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

کار ساخت این کلینیک از سال 1395 توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز شد و 780 متر مربع زیربنا دارد.

اعتبار ساخت این پروژه 15 میلیارد و 500 میلیون ریال و اعتبار خرید تجهیزات هفت میلیارد ریال اعلام شده است.