آرشیو شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۸
سیاسی
۶

اخبار

سردار جعفری: توانایی دفاع ایران از خاورمیانه کمتر از 12 دقیقه است

سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رئیس جمهوری امریکا درخصوص اینکه گمان می کند ایران از زمان به قدرت رسیدن او ضعیف تر شده، در اشتباه است. به گزارش ایرنا، وی در گفت وگو با المسیره یمن ادامه داد: اگر پیش تر توانایی ایران در دفاع از خاورمیانه و نه تسلط بر آن 12 دقیقه بود، اکنون این زمان کمتر نیز شده است. وی اضافه کرد: از ماهیت های انقلاب اسلامی و ایران آن است که هر چقدر بیشتر در صحنه های جنگ حضور داشته باشد، قدرتمندتر می شود. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران در صورتی که امنیت آن در معرض خطر قرار بگیرد، از پاسخ در خارج از مرزهای خود هرگز دریغ نخواهد کرد. وی همچنین درخصوص تحریم های امریکا علیه ایران گفت: تحریم امریکا یک مساله طبیعی است که به آن عادت کردیم. جعفری اضافه کرد: تا سرنگونی رژیم صهیونیستی و نابودی این جرثومه خبیث پایدار خواهیم بود و اکنون به آن زمان نزدیک تر شده ایم.

قالیباف: همه موظفیم به دولت کمک کنیم

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه موظف هستیم به دولت کمک کنیم، حتی با تفاوت نگاه های سیاسی که داریم. به گزارش ایسنا، وی شامگاه پنجشنبه در سومین سالگرد سردار شهید حسین همدانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، تاکید کرد: هرچیزی که دولت تشخیص داد قبول می کنیم؛ اما باید دولت تصمیمی بگیرد و زمان را از دست ندهد تا بیشتر از این آسیب نبینیم.

احتمال افزایش تعداد نمایندگان زن بر اساس لایحه جامع انتخابات

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما برای افزایش مشارکت سیاسی زنان ادامه دارد و احتمالا دولت در لایحه جامع انتخابات پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان زن را مطرح می کند. سیده فاطمه حسینی در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه وضعیت مشارکت سیاسی زنان در ایران در دو سطح کابینه و مجلس شورای اسلامی مطلوب نیست، از رد طرح افزایش تعداد نمایندگان زن مجلس در جلسه کمیسیون شوراها، خبر داد. وی گفت: مغایرت این طرح با قانون اساسی از منظر منع هرگونه تبعیض زمانی موضوعیت دارد که زنان و مردان در دسترسی به منابع و فرصت ها شرایط عادلانه و به دور از تبعیض در همه زمینه ها داشته باشند.