آرشیو شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۶
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

اینتل پردازنده های نسل نهم خود را معرفی کرد

آی تی ایران : شرکت اینتل در رخداد سخت افزاری پاییزی خود از نسل نهم پردازنده های دسک تاپ خود رونمایی کرد. اینتل در این مراسم از پردازنده مدل i9-9900K پرده برداری کرد و البته این شرکت ادعا کرده این چیپ بهترین پردازنده گیمینگ تولید شده در دنیا است. گفته شده سرعت این پردازنده 8 هسته ای 6/ 3 گیگاهرتز است و می توان این سرعت را تا 0/ 5 گیگاهرتز هم ارتقا داد. در کنار این پردازنده Core i9، اینتل از پردازنده های Core i5 و Core i7 نسل نهم هم رونمایی کرده است. پردازنده i7-9700K 8 هسته ای با سرعت 6/ 3 گیگاهرتز با قابلیت افزایش تا 9/ 4 گیگاهرتز و پردازنده i5-9600K 6 هسته ای با سرعت 7/ 3 گیگاهرتز هم دیگر پردازنده هایی هستند که اینتل در این مراسم آنها را معرفی کرد.

پیش سفارش پردازنده های نسل نهم اینتل از امروز آغاز می شود و عرضه این پردازنده ها هم از 19 اکتبر امسال انجام خواهد گرفت. ضمنا این سری چیپ ها با قیمت های قابل قبول و مناسبی هم عرضه می شوند. پردازنده Core i9-9900K قرار است با قیمت 488 دلار، i7-9700K با قیمت 373 دلار و پردازنده i5-9600K هم با قیمت 262 دلار عرضه شود. البته مراسم اینتل به معرفی همین پردازنده ها ختم نشد و این شرکت از نسل جدید پردازنده های Core X که نسل اول آنها در سال 2017 معرفی شده بود نیز رونمایی کرد. از جمله این پردازنده ها می توان به سه مدل Core i9 X-series، Core i7 X-series و Core i9 Extreme اشاره کرد. ضمنا همانند مدل های سال گذشته، پردازنده مدل Core i9 Extreme به 18 هسته مجهز خواهد بود. اینتل در این مراسم از 7 پردازنده Core X رونمایی کرد که گفته شده عرضه آنها از نوامبر امسال آغاز خواهد شد. قیمت این چیپ ها از 589 تا 1979 دلار متغیر خواهد بود. ضمنا اینتل در این مراسم از پردازنده فوق قدرتمند Xenon W-3175X هم رونمایی کرد. سرعت این پردازنده 28هسته ای 1/ 3 گیگاهرتز اعلام شده که قادر است تا 3/ 4 گیگاهرتز هم ارتقا پیدا کند. هنوز قیمتی برای این پردازنده اعلام نشده اما گفته شده از دسامبر امسال وارد بازار خواهد شد.

نسخه ارزان تر لپ تاپ Blade 15 معرفی شد

فارنت : شرکت ریزر به تازگی در کنار گوشی ریزرفون 2، از نسخه ارزان تر لپ تاپ Blade 15 رونمایی کرد که برای اولین بار از حافظه ذخیره سازی دوگانه پشتیبانی می کند. شرکت ریزر که محصولات حوزه گیمینگش شهره خاص و عام است، به تازگی از نسخه جدید لپ تاپ Blade 15 رونمایی کرده است که وجه تمایز آن نسبت به نسل قبلی پشتیبانی حافظه ذخیره سازی دوگانه است؛ به این معنی که علاوه بر سازگاری با هارد درایو، می توان برای دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر، از حافظه SSD نیز در این محصول استفاده کرد.

این ویژگی علاوه بر افزایش سرعت تبادل اطلاعات، باعث کاهش وزن دستگاه هم خواهد شد که کاربر بر اساس سلیقه و بودجه در نظر گرفته قادر خواهد بود یکی از شیوه های ذخیره سازی اطلاعات را انتخاب کند. البته در نظر داشته باشید که لپ تاپ Blade 15 تازه معرفی شده نسبت به نسخه اصلی تفاوت هایی هم دارد و همین باعث کاهش قیمت آن به 599/ 1 دلار می شود. جنس نسخه ارزان تر از کیفیت مدل اصلی برخوردار نیست و ضخامت برخی قسمت ها از حالت عادی بیشتر است. نکته قابل توجه آنکه هر دو مدل با یک نام مشابه راهی بازار خواهند شد، با این حال ریزر شرایطی را فراهم ساخته که در قبال برخی ویژگی های سطحی، کاربر قادر به ذخیره 300 دلار خواهد بود. به عنوان مثال شاهد حذف نرخ رفرش 144 هرتزی نمایشگر و استفاده از سیستم قدیمی نور پس زمینه Chroma در نسخه ارزان تر لپ تاپ Blade 15 هستیم.

در سوی دیگر محفظه خنک کننده جای خود را به دو فن همیشه روشن داده که همین موضوع باعث افزایش ضخامت بدنه شده است. البته شرکت سازنده همچنان مشخصات سخت افزاری مدل پایه را حفظ کرده، به طوری که در لپ تاپ جدید ریزر شاهد استفاده از نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ‎دی و نرخ رفرش 60 هرتز، تراشه مرکزی i7-8750H اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم کارت و گرافیک نه چندان قدرتمند GTX 1060 Max انویدیا هستیم. نسخه ارزان تر لپ تاپ Blade 15 همچنین دارای یک درگاه Ethernet هست که استفاده سیمی شبکه در خانه و محل کار را آسان تر خواهد کرد. این محصول با همان قیمت پایه 1599 دلار از امروز در ایالات متحده، چین و برخی کشورهای اروپایی و از ماه آینده در سایر بازارهای منتخب قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این محصول، از زمستان سال جاری باید منتظر از راه رسیدن نسخه های دیگری از لپ تاپ Blade 15 در رنگ بندی جدید و مجهز به کارت گرافیک GTX 1060 و GTX 1070 باشیم که صرفا از طریق فروشگاه آنلاین شرکت سازنده در ایالات متحده قابل سفارش خواهند بود.

ریزر گیم پد موبایلی و ایرفون نویزکنسلینگ جدید رونمایی کرد

فارنت : گیم پدهای موبایلی در نوع خود یک دستگاه جالب توجه هستند و می توانند یک انتخاب جذاب برای گیمرها به حساب بیایند. ریزر توجه ویژه ای به این قضیه داشته است. از نظر شرکت ریزر معرفی گوشی ریزرفون 2 نمی تواند به تنهایی مایه خوشحالی طرفداران بازی های ویدئویی باشد و در کنار این گوشی لوازم جانبی مرتبط با این صنعت را هم در مراسم معرفی گوشی دخالت داده است؛ لوازمی مانند گیم پد موبایلی و ایرفون قادر به تکمیل ماجرا هستند. گیم پد موبایلی Raiju مهم ترین مورد موجود در بین لوازم جانبی معرفی شده است تا تجربه سنتی بازی با دسته را برای گیمرهای گوشی به ارمغان بیاورد.

این دسته یک مورد بلوتوثی است که به گفته شرکت ریزر به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و کیفیت بالا با سایر گیم پدهای موبایلی تفاوتی آشکار دارد. برای نمونه دکمه های کنترلی Razer Mecha-Tactile و چهار دکمه دارای عملکرد چندگانه که قابلیت تعیین دوباره نقش را دارند می تواند یکی از این ویژگی های متفاوت قلمداد شوند. پشتیبانی از حالت Hair Trigger و البته اینکه اپلیکیشن گیم پد به شما اجازه تعیین تنظیمات مختلف برای هر بازی را می دهد می تواند تجربه ای متفاوت از موبایل گیمینگ برای شما به ارمغان بیاورد. نیازی نیست که حتما از یک گوشی ریزرفون 2 یا حتی نسخه اول ریزرفون روی این گیم پد استفاده کنید. به گفته شرکت سازنده اکثر پرچمداران اندرویدی می توانند از این گیم پد موبایلی بهره ببرند. هر چند که اگر از یک گوشی مانند گلکسی اس 9، نوت 9، گوگل پیکسل 2 ایکس ال، هوآوی پی 20 پرو یا ال جی G7 ThinQ روی آن استفاده کنید که دیگر اوضاع بهتر خواهد بود. در زمینه بازی های قابل پشتیبانی هم می توان به عناوینی مانند Vainglory، Lineage 2، Dead Trigger 2 و Gear-Club اشاره کرد. طبق ادعای شرکت باتری داخلی این گیم پد تا 23 ساعت قابلیت شارژدهی دارد که رقم قابل تاملی است. در این میان هدست داخل گوشی ریزر Hammerhead USB-C ANC هم حرف هایی برای گفتن دارد. قیمت گیم پد 99/ 149 دلار و هدست 99/ 99 دلار تعیین شده است.