آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۲۰۸
صفحه آخر
۱۶

نشست روز

تضعیف ارزش ریال به روایت فرشاد مومنی

درسگفتارهای پاییز 1397 موسسه مطالعات سیاسی- اقتصادی پرسش با دو درسگفتار در هفته سوم مهرماه ادامه دارد. براساس اعلام روابط عمومی این موسسه، فرشاد مومنی از روز سه شنبه 24 مهرماه ساعت 17 دوره جدید درسگفتار خود در موسسه پرسش را با عنوان «اقتصاد سیاسی تضعیف ارزش پول ملی» آغاز می کند. عادل مشایخی هم دوره دوم از درسگفتار «نکاتی درباره سرمایه داری و دولت مدرن» را از روز پنجشنبه 26 مهرماه ساعت 16 شروع می کند. برای شرکت در این درسگفتارها به موسسه پرسش واقع در خیابان قائم مقام فراهانی پایین تر از خیابان استاد مطهری کوچه شبنم پلاک 3 مراجعه کنید.

اتریش می خواند

هر سال در هفته آخر مهر ماه، هفته کتاب اتریش با عنوان «اتریش می خواند» در شهرهای مختلف اتریش و دیگر کشورها برنامه های کتاب خوانی برگزار می شود.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در این هفته، میزبان آلویس هوتشنیگ نویسنده معاصر اتریشی است. آلویس هوتشنیگ در سال 1959 در شهر برگ در دراوتال اتریش به دنیا آمد و به عنوان نویسنده آزاد هم اکنون در شهر اینسبروک زندگی می کند. در سال 1989 کتاب داستانی «خاتمه» را نوشت که برایش جایزه استان کرنتن را به ارمغان آورد. در سال 1990 داستان «نوعی از خوشبختی» منتشر شد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه 24 مهر ساعت 16:30 به برنامه «اتریش می خواند» اختصاص دارد که با داستان خوانی آلویس هوتشنیگ و ترجمه علی اصغر حداد برگزار و درباره ویژگی ادبیات امروز اتریش بحث و گفت وگو می شود.