آرشیو یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۵
جامعه
۱۸

ایجاد 400 فرصت شغلی در جزیره هرمز تا پایان سال

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا پایان امسال در قالب طرح آسمان تعداد 400 فرصت شغلی در جزیره هرمز ایجاد می کند.

به گزارش جام جم، در طرح آسمان، با ایجاد گروه های توسعه ای 15 تا 20 نفره، صندوق های کسب و کار راه اندازی شده و به هر یک از اعضای این صندوق ها تا سقف 400 میلیون ریال وام با سود 4 درصد و مهلت بازپرداخت چهارساله اعطا می شود. از آنجا که مبنای توسعه جزیره هرمز بر مبحث گردشگری گذاشته شده است، همه این فرصت های شغلی در همین حوزه خواهند بود.

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در سفر یکروزه خود به جزیره هرمز از طرح های کارآفرینی این بنیاد از جمله کارگاه قالی بافی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 60 نفر نیز بازدید به عمل آورد. همچنین قرار شد در بحث بوم گردی 11 خانه آماده اسکان و ارائه خدمات به مسافران برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی و خودروهای لازم به منظور حمل و نقل و جابه جایی گردشگران در جزیره در قالب طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع محور آسمان برای متقاضیان اشتغال در این حوزه تامین شود.

هدف از این فعالیت ها و اشتغال زایی های مستقیم، ایجاد جذابیت های لازم و فراهم آوردن امکانات کافی برای اقامت مسافران و رونق گردشگری در جزیره هرمز است. در حال حاضر با وجود سفر گردشگران فراوان به این جزیره، امکان اسکان و اقامت شبانه آنها وجود ندارد.