آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۴۸
فرهنگ و هنر
۳۲
نشست فرهنگی

داستان خوانی نویسنده مطرح اتریشی در شهر کتاب

هنرآنلاین : برنامه «اتریش می خواند» با داستان خوانی آلویس هوتشنیگ و ترجمه علی اصغر حداد فردا (سه شنبه) در نشست شهر کتاب برگزار می شود.

آلویس هوتشنیگ، نویسنده معاصر اتریشی است. او در سال 1959 در شهر برگ در دراوتال اتریش به دنیا آمد و هم اکنون در شهر اینسبروک زندگی می کند. در سال 1989 کتاب داستانی «خاتمه» را نوشت که برایش جایزه استان کرنتن را به ارمغان آورد. در سال 1990 داستان «نوعی از خوشبختی» منتشر شد. او در سال 1992 در مسابقه «اینگه بورگ باخمن» جایزه استان کرنتن را در شهر کلاگن فورت به خود اختصاص داد و در همان سال رمان «دستان لئونارد» را ارائه کرد. در سال 1994 نمایشنامه «بخشایش» او در شهر وین به اجرا درآمد. در سال 2000 دومین رمان او «اتاق لودویگ» به بازار عرضه شد.

در سال 2002 برنده جایزه «ایتالو سوه وو» شد و در سال 2008 جایزه «اریش فرید» و در سال 2011 جایزه «گرت یونکه» را دریافت کرد. در سال 2006 مجموعه داستان «بچه ها آرام نمی گیرند» و در پاییز 2009 مجموعه داستان «در حال نشسته می شود بهتر فرار کرد» از هوتشنیگ منتشر شد. تعدادی از آثار این نویسنده به زبان های انگلیسی، فرانسوی، سوئدی، اسلوونیایی، کرواتی و ترکی ترجمه شده است. برنامه «اتریش می خواند» ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.