آرشیو سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۱
سیاسی
۲

مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت آماده دریافت نظرات و پیشنهادت صاحبنظران و پژوهشکده ها

مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بیانیه ای درخصوص الگوی پیشرفت اعلام کرد بیش از یک هزار نقد و نظر از سوی استادان و صاحبنظران نسبت به نسخه ماقبل آخر الگوی پایه واصل و بررسی و عنداللزوم ترتیب اثر داده شده است. با این همه بررسی آن از سوی دستگاه های اصلی سیاستگذاری و قانون گذاری و برنامه ریزی و اجرایی و نیز شمار بیشتری از متفکران و محققان و صاحبنظران کشور نسخه نهایی الگو را به ترازی رفیع نایل خواهد کرد.

به گزارش ایران این بیانیه می افزاید: واقع بینی و آرمان گرایی، صراحت و ایجاز، بالادستی و عملیاتی بودن، انسجام و تحول آفرینی از ویژگی هایی است که در طراحی الگو مطمح نظر بوده است. برای طراحی الگو مطالعات و تحقیقاتی از جمله تحت عناوین سنت های الهی، تحلیل تاریخ اسلام و ایران، تبیین پیشرفت از نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری، معنویت در زندگی، تحلیل و ارزیابی نظریه ها و تجربیات جهانی توسعه، آینده پژوهی ایران و جهان، قابلیت های ماندگار ملی، مساله شناسی ایران، آسیب شناسی اسناد برنامه ای کشور و گفتمان پیشرفت، انجام گرفته و بیش از یک هزار نشست تخصصی و راهبردی برگزار شده و نتایج آن مورد استفاده قرار گرفته است. تاکنون بیش از 90 هزار صفحه از این نتایج تدوین گردیده و قابل استفاده محققان است.

در ادامه بیانیه مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اضافه شده است: با مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت و شوراهای عالی مشورت به عمل خواهد آمد تا برنامه زمانی برای تشریح الگو در مراجع یادشده و استفاده از نظرات و پیشنهادهای آنها تنظیم و اجرا شود. مرکز آماده است نظرات و پیشنهادهای مشخص استادان و صاحب نظران و گروه ها و دانشکده ها و پژوهشکده ها و انجمن ها و حلقه های علمی دانشگاهی و حوزوی را نسبت به بخش ها و فرازهای الگو که در قلمرو تخصصی آنها است دریافت و استفاده کند.تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تنها سرآغازی است برای پیمودن راهی طولانی و دشوار با عزمی استوار و تلاشی بی وقفه و نظارت و ارزیابی مداوم تا به اجرا درآید و به سرنوشت برخی سیاست ها و برنامه های معطل مانده دچار نشود.