آرشیو سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۱
رسانه
۱۵
برترین هشتگ ها

از جمال خاشقجی تا کریستف کلمب

مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد چندی پیش واژه هشتگ (Hashtag) را به مجموعه لغات خود اضافه کرد و در توضیح آن نوشت: «هشتگ به حالت اسم در سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و ابزارها، یک کلمه یا عبارت است که قبل از ترکیب علامت گذاری می شود تا پیام های مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود». این واژه در اصل برای علامت گذاری عبارت ها در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد و در اینجا محبوب ترین هشتگ های جهان طی یک هفته گذشته آورده شده است.

#khashoggi

معمای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری عربستان در کشور ترکیه و بالا گرفتن تنش های میان عربستان و امریکا بواسطه آن، این هشتگ را مورد توجه کاربران جهانی قرار داد.

#WebSummit2018

برگزاری بزرگترین کنفرانس جهانی حوزه وب در هفته نخست نوامبر 2018 در شهر لیسبون پرتغال این هشتگ را مورد توجه کاربران قرار داد.

#Usain_Bolt

اوسین بولت قهرمان دو جهان که از او به عنوان سریع ترین فرد روی کره زمین هم یاد می کنند بتازگی وارد ورزش فوتبال شده است. او در بازی هفته گذشته خود دو گل هم به ثمر رساند و همین اتفاق باعث شد نام اوسین بولت وارد محبوب ترین هشتگ ها شود.

#Cristóbal_Colón

کریستوبال کولون مرتفع ترین قله در کشور کلمبیا محسوب می شود و 12 روز نخست اکتبر هر سال در دامنه این کوه کارناوال بزرگ برگزار می شود تا مردم با آداب و رسوم سنتی این کشور آشنا شوند. این کارناوال بزرگ که با حضور جهانگردان برگزار شد، توجه کاربران شبکه های اجتماعی را هم به خود جلب کرد.

#12deOctubre

کریستف کلمب و همراهانش در تاریخ 12 اکتبر 1492 پس از 35 روز سفر سخت پا به جزیره زیبا و سرسبزی از مجمع الجزایر باهاما در امریکای مرکزی گذاشتند تا این قاره به صورت رسمی کشف شود. هشتگ مذکور به دنبال سالگرد این اتفاق بزرگ بین کاربران بازنشر شد.

#George_Russell

این روزها ترکیب تیم ها برای فصل 2019 مسابقات جهانی اتومبیلرانی کامل تر می شود و در این میان جورج راسل راننده بااستعداد بریتانیایی و ذخیره تیم مرسدس اعلام کرد برای فصل آینده به تیم ویلیامز مارتینی پیوسته است. این خبر باعث شد هشتگی با نام این راننده بین کاربران نشر پیدا کند.

#Aladdin

انتشار نخستین آگهی تبلیغاتی مربوط به فیلم سینمایی جدید علاءالدین باعث شد این هشتگ مورد توجه کاربران قرار گیرد.