آرشیو سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۱
رسانه
۱۵
کوتاه با رسانه

روزانه چند ساعت تلویزیون تماشا می کنیم؟

مرکز تحقیقاتی نیلسن براساس آخرین بررسی های خود اعلام کرد هر امریکایی به طور روزانه 5 ساعت و 4 دقیقه تلویزیون تماشا می کند و چهار و نیم ساعت زمان مذکور به تماشای برنامه های زنده تلویزیونی اختصاص می یابد. البته کارشناسان اعلام کردند: این میزان تماشای تلویزیون به صورت روزانه کاهش 19 دقیقه ای نسبت به دو سال قبل را نشان می دهد؛ ولی با وجود این ثابت شده است که گیرنده تلویزیونی در مقابل رسانه های قدری چون شبکه های اجتماعی همچنان زنده مانده است. البته میزان تماشای برنامه های تلویزیونی در گروه های سنی مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال کارشناسان در بررسی جدید دریافتند افرادی که کمتر از 24 سال دارند در طول یک هفته به طور میانگین 2 ساعت کمتر از بزرگسال ها برنامه های زنده تلویزیونی را تماشا می کنند. برای گروه سنی 25 تا 34 سال گفته شده است که آنها یک ساعت بیشتر از گروه سنی قبلی پای برنامه های تلویزیونی می نشینند و همچنین، گروه سنی 35 تا 49 سال مخاطبان اصلی تلویزیون را تشکیل می دهند و در طول یک هفته 30 ساعت را به تماشای برنامه های زنده تلویزیون اختصاص می دهند.

حدود 50 درصد مردم امریکا هم اکنون در یکی از سرویس های اشتراکی شبکه های تلویزیونی عضویت دارند و به صورت ماهانه هزینه های مشخص را پرداخت می کنند تا همچنان روی گیرنده تلویزیونی برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنند. این رقم نسبت به 42 درصد سال گذشته افزایش یافته است و حتی نشان می دهد تمایل مردم برای پرداخت پول و تماشای برنامه های تلویزیونی بیشتر هم شده است.

بررسی جدید همچنین نشان داد در 58 درصد خانه های مردم امریکا یک دستگاه رایانه لوحی وجود دارد و برخی افراد ترجیح می دهند برنامه های تلویزیونی مورد نظر خود را به صورت اینترنتی روی تبلت تماشا کنند. میزان زمانی که افراد به صورت روزانه به تماشای برنامه های رسانه ای در تبلت اختصاص می دهند نسبت به سال گذشته 63 درصد رشد کرده است تا در مجموع هر امریکایی هر روز 31 دقیقه برنامه در تبلت ها تماشا کند. در مقابل گفته شده است که هر امریکایی روزانه یک ساعت و 39 دقیقه را به تماشای برنامه های مختلف رسانه ای در گوشی هوشمند اختصاص می دهد که این رقم هم جالب به نظر می رسد.

مرکز تحقیقاتی نیلسن همچنین توضیح داد که هر امریکایی برای دسترسی به محتوای رسانه ای از طریق ابزارهای مختلف از جمله تماشای تلویزیون، گشت وگذار اینترنتی، استفاده از اپلیکیشن های موبایلی، گوش دادن به رایانه یا… در مجموع به صورت روزانه 10 ساعت و 39 دقیقه زمان می گذارد.