آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۲۶
جامعه
۱۸

کاغذ داریم، دفاتر پیشخوان جو می دهند

عده ای مانده اند بی شناسنامه و دوره افتاده اند در دفاتر پیشخوان دولت که می گویند کشور کاغذ شناسنامه ندارد و هیچ مدرکی از هیچ کسی دریافت نمی شود؛ یکی از این در نوبت مانده ها شناسنامه اش را گم کرده و چون جواب رد شنیده استیصالش را آورده به دفتر روزنامه جام جم.

ما که پیگیر موضوع شدیم سیف ا… ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال هرگونه کمبود کاغذ شناسنامه در کشور را قویا رد کرد و گفت که این دفاتر سودجوی پیشخوان دولت هستند که دست به شایعه سازی می زنند و متقاضیان تعویض شناسنامه را دست خالی برمی گردانند. موضوع خیلی ساده است، این که به گفته ابوترابی هر دفتر پیشخوان دولت سهمیه ای مشخص برای دریافت مدارک متقاضیان تعویض شناسنامه دارد و وقتی سهمیه اش تمام می شود چو می اندازد که کمبود کاغذ شناسنامه در کشور جدی است تا به این طریق مشتری را برای خود حفظ کند و او را به امید تعویض شناسنامه در صف نوبت همان دفتر پیشخوان نگه دارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت وگو با ما اما کمبود کارت های ملی را که خارجی اند، تکذیب نکرد ولی خبری خوش داد که اواخر آبان طبق قول چاپخانه دولتی، کارت های ملی هوشمند تولید داخل وارد چرخه مصرف می شود و از آن به بعد دیگر هیچ مشکلی برای تعویض کارت های ملی پیش نخواهد آمد.