آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۲
ورزشی
۲۳
گزارش ویژه

ایران? بولیوی با حضور تاریخی بانوان

تیم های ملی ایران و بولیوی در حالی از ساعت 19:30 روز گذشته در هوای بارانی ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که در این مسابقه دوستانه یک اتفاق مهم در فوتبال ایران رخ داد. موضوعی که مدت ها بسیاری از علاقه مندان به فوتبال ایران به خصوص بانوان انتظار آن را می کشیدند و در این بازی، مقدمات حضور خبرنگاران و عکاسان خانم، کارمندان خانم فدراسیون فوتبال و اعضای تیم های ملی فوتبال و فوتسال بانوان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه آزادی فراهم شد تا به این ترتیب اگرچه تماشاگران عادی خانم در ورزشگاه حضور نداشتند ولی بالاخره و پس از سال ها طلسم حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه فوتبال شکسته شد و این امیدواری به وجود آمد که خانم ها در بازی های آینده هم بتوانند بازی های فوتبال را از نزدیک تماشا کنند.

این مسابقه در حالی آغاز شد که پیش از آن، به خاطر درگذشت زنده یاد بهرام شفیع، پیشکسوت عرصه رسانه و گزارشگری ورزشی یک دقیقه سکوت اعلام شد و بازیکنان دو تیم هم به روح آن مرحوم ادای احترام کردند.

در این بازی که کارلوس کی روش در آن علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، احسان حاج صفی، صادق محرمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، وحید امیری، سردار آزمون و مهدی طارمی را به میدان فرستاده بود، دردقیقه 17 اوت دستی احسان حاج صفی بلند به روی دروازه ارسال شد که علیرضا جهانبخش در ریباند ضربه سر خود که توسط گلر بولیوی برگشت داده شده بود، توانست دروازه نماینده امریکای جنوبی را باز کند و ایران نیمه اول را با همین نتیجه به پایان برد. در دقیقه 51 بازی هم پشت محوطه جریمه ایران توپ به رودی کاردوسو رسید که او با شوت ناگهانی پای چپ و تماشایی موفق به گلزنی شد و بازی را به تساوی کشاند. اما در دقیقه 63 مهدی ترابی که در نیمه دوم به میدان آمده بود، گل دوم ایران را به ثمر رساند و این بازی با همین نتیجه به سود شاگردان کی روش به پایان رسید.