آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۲
اقتصادی
۴

گزیده اخبار

تقویت 2232 واحدی شاخص کل بورس

معامله گران بورس تهران در حالی دیروز شاهد حجم گرفتن نسبی سهم های پیشرو بودند که حاکمیت استراتژی های بینابین در کنار تردید و امید باعث شده تا شاخص کل بازار 2232 واحد رشد کند. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز سه شنبه 24 مهرماه 97 با افزایش 2232 واحدی به رقم 182 هزار و 834 واحد رسید.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 32 واحدی بر روی رقم دو هزار و 27 واحد متوقف شد.

حذف دلار از معاملات تجاری روسیه و انگلیس کلید خورد

نماینده تجاری روسیه در انگلیس گفت: بنابر ضرورت سیاسی و اقتصادی باید معامله با واحد پول امریکا را کنار گذاشت و شرکت های روسی و انگلیسی می توانند معامله های خود را با روبل و پوند انجام دهند. به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت های روسی و انگلیسی می توانند معامله های خود را با روبل و پوند انجام دهند. بوریس آبراموف، نماینده تجاری روسیه در انگلیس گفت بنابر ضرورت سیاسی و اقتصادی باید معامله با واحد پول امریکا را کنار گذاشت.

خدمات خروج موقت خودرو برای زائرین اربعین رایگان شد

گمرک ایران از رایگان شدن خدمات خروج موقت خودرو برای زائرین اربعین حسینی در گمرک غرب تهران خبر داد. گمرک غرب تهران اعلام کرد: با همکاری شرکت تعاونی مصرف کارکنان گمرک و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تمامی مراحل تشریفات خروج موقت خودرو برای زائرین عتبات عالیات برای اربعین حسینی رایگان انجام می شود.

طرح مجلس برای افزایش ظرفیت پالایشی با سرمایه گذاری مردم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از طرح جدید مجلس برای افزایش ظرفیت پالایشی کشور با سرمایه گذاری مردمی خبر داد و گفت: در این طرح برای جذاب کردن پروژه های پالایشی یک دوره تنفس یک ساله برای پرداخت خوراک در نظر گرفته می شود. به گزارش فارس، علی بختیار، در میزگرد «نقش توسعه ظرفیت پالایشی در بی اثر کردن تحریم های نفتی» درباره جزئیات طرح کمیسیون انرژی مجلس برای افزایش ظرفیت پالایشی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی گفت: در این طرح برای جذاب کردن پروژه های پالایشی و جذب سرمایه های مردمی پیشنهاد کرده ایم که بعد از شروع به بهره برداری که دو یا سه سال طول خواهد کشید، یک دوره تنفس یک ساله یا دو ساله برای پرداخت خوراک در نظرگرفته شود.