آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۲
حوادث
۱۹

معامله خیابانی ارز ممنوع

گروه حوادث/رئیس پلیس پایتخت از ممنوعیت خرید و فروش ارز در کوچه و خیابان و سر چهارراه ها خبر داد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار حسین رحیمی با تاکید بر این موضوع گفت: فقط صرافی های مجاز و بانک ها اجازه خرید و فروش ارز را دارند و پلیس با افرادی که اقدام به خرید و فروش غیر مجاز ارز کرده و در این فضا اخلال ایجاد کنند برخورد خواهد کرد. بنا به درخواست بانک مرکزی و هماهنگی با دستگاه قضا از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون نیز 85 نفر از دلالان بازار ارز که با قیمت گذاری های کاذب و خرید و فروش غیر مجاز ارز باعث اخلال در بازار شده بودند دستگیر شدند.وی با بیان اینکه تمامی این افراد سابقه دار بودند، افزود: این افراد در طرح های قبلی جمع آوری دلالان و مخلان بازار ارز نیز دستگیر شده بودند؛ اما آزاد شده و دوباره به این کار روی آورده بودند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به موارد کشف شده از این افراد گفت: 240 هزار دلار، 175 هزار دینار، 5775 لیر و 4520 یورو به همراه هشت کیلوگرم طلای آب شده از جمله مواردی است که از این افراد کشف و ضبط شد.

تعقیب 12 شرکت لیزینگ خودرویی غیر مجاز

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به فعالیت شرکت های غیر مجاز لیزینگ خودرویی هشدار داد و تصریح کرد: تاکنون 12 شرکت لیزینگی خودرو تحت تعقیب قرار گرفته اند و مدیران دو شرکت لیزینگی نیز از کشور خارج شده اند. بنابراین لازم است که شهروندان حتما هنگام خرید و فروش لیزینگی خودرو دقت کامل و اطمینان کسب کنند.