آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۲
فرهنگی
۸

سلوک میرباقری در مسیر سلمان و خدیجه (س)

داوود میرباقری که چند ماه گذشته را در تدارک ساخت سریال «سلمان فارسی» برای تلویزیون بوده، حالا قرار است فیلم سینمایی «حضرت خدیجه(س)» را هم بسازد. او که ساخت مجموعه سلمان فارسی برایش بسیار مهم است، درباره آن می گوید: « «سلمان فارسی» برای من یک قله است و یک نقطه کمال در مجموعه کارهایی که در تاریخ و با شخصیت های تاریخی کرده ام و جست و جویی که در تاریخ داشته ام و انطباق با آنچه امروز به عنوان انسان امروز به آن نیازمندیم؛ اگر این کار را بسازم دیگر در آن حوزه کاری ندارم و فقط برمی گردم یک سری کارهای ناتمام مانده از قبل را سرو سامان بدهم.»

نام میرباقری در سینمای ایران با کارهای تاریخی و مذهبی عجین است. او را بیشتر با کارهایی چون امام علی(ع)، مختارنامه، مسافر ری و معصومیت از دست رفته که همه را برای تلویزیون ساخته، می شناسند. او در کنار کارهای تاریخی اش از شبکه نمایش خانگی هم غافل نمانده و مجموعه ناموفق «شاهگوش» و همچنین «دندون طلا» را در ژانری متفاوت در شبکه نمایش خانگی ارائه کرده است.

طبق پیگیری های انجام شده به نظر می رسد میرباقری سریال «سلمان فارسی» را طی یکی دو ماه آینده آغاز کند.

فیلم سینمایی «حضرت خدیجه(س)» هم اکنون در مرحله پایانی و بازنویسی فیلمنامه است و پژوهش آن نیز توسط مجید رضابالا انجام شده است. احتمالا محمد خزاعی تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده خواهد گرفت. خزاعی پیش تر با فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا تجربه همکاری با سازمان اوج را داشته است.

میرباقری که بیش از 20 سال است در سینما فیلمی را کارگردانی نکرده، در کارنامه خود فیلم های «آدم برفی» و «ساحره» را نیز دارد.