آرشیو چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۰۲
فناوری
۱۷
تاپ اپ

لینک های ذخیره شده را آفلاین بخوانید

صهبا ملک

جست وجو در اینترنت و مطالعه اخبار و مقالات تحلیلی یا خواندن کتاب های مختلف و دیدن فیلم یکی از عادات کاربران در دنیای کاربران امروزی است. اما گاه کاربر هنگام جست و جوی خود در وب، درحالی به مطلب مورد علاقه اش برخورد می کند که وقت کافی برای مطالعه آن ندارد. اینجاست که اپلیکیشن Pocket به یاری شما می آید.

شاید با خودتان بگویید اگر وقت کافی برای مطالعه نداشته باشم آن را بوک مارک می کنم تا با ذخیره سازی آدرس URL این صفحه، بعدا بتوانم به آن دسترسی داشته باشم. این نکته کاملا درست است ولی یادتان باشد که برای باز کردن این لینک و مطالعه آن حتما باید به اینترنت متصل باشید در حالی که این اپلیکیشن ویژه، شما را از اینترنت نیز بی نیاز می کند و می توانید مطالب مورد نظرتان را به صورت آفلاین مطالعه کنید. اما چگونه؟ ابتدا باید این اپلیکیشن را که با گوشی و تبلت های اندرویدی و ios سازگار است از فروشگاه های اپ به صورت رایگان روی همه گجت های هوشمند خود بارگذاری کنید. در گام بعدی باید یک حساب کاربری برای خود بسازید. حال وقتی با یک متن یا فیلم مناسب مواجه می شوید اما وقت کافی ندارید، تنها کافی است گزینه Share را انتخاب کنید تا این مطلب به اپلیکیشن پاکت اضافه شود و با علامت زدن یک صفحه با عنوان «بعدا می خوانم» در مرورگر، براحتی به آن صفحه در موبایل یا تبلت دسترسی پیدا کنید. برای این کار می توانید از حساب کاربری گوگل خود نیز استفاده کنید.

درواقع با این حساب کاربری، اطلاعات بین دستگاه های مختلف با پلتفرم های گوناگون مانند اندروید، iOS و همچنین ویندوز در رایانه شخصی تان همگام سازی شود و به این ترتیب می توانید ازطریق گوشی، تبلت یا رایانه به این مطالب دسترسی داشته باشید. یعنی اگر با گوشی خود یک لینک را ذخیره کرده اید می توانید آن را در رایانه خود نیز ببینید. این اپ همچنین با داشتن یک پس زمینه مشکی، برای مطالعه در شب نیز بسیار مناسب است. گفتنی است اپلیکیشن پاکت برای اندروید و iOS در دسترس است و کاربران ویندوزفون نیز می‎توانند از اپلیکیشن Poki for Pocket استفاده کنند.