آرشیو پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۲۹
اخبار کشور
۱۱

چین و هند همچنان بدون سفیر!

سفرای جدید ایران در 5 کشور منصوب شدند.

قشقاوی، ایرانی، ابوطالبی، نفر و خسروی نژاد به عنوان سفرای جدید ایران در اسپانیا، کویت، رومانی، بنگلادش و سیرالئون منصوب و به زودی به محل ماموریت می روند. اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه از تعیین سفرای جمهوری اسلامی ایران در 5 کشور خبر داد و اعلام کرد که سفرای جدید به زودی عازم محل ماموریت خود می شوند.

بر این اساس «حسن قشقاوی» معاون پیشین وزیر امور خارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور به عنوان سفیر جدید ایران در اسپانیا به مادرید می رود. «محمد ایرانی» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا نیز به عنوان سفیر جدید ایران در کویت راهی کویت می شود. «مرتضی ابوطالبی» سفیر اسبق ایران در اوگاندا هم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی منصوب شده است.«محمدرضا نفر» معاون مدیرکل مشترک المنافع نیز به عنوان سفیر ایران در بنگلادش به داکا خواهد رفت. به گزارش فارس، «اکبر خسروی نژاد» رئیس اداره امور غرب آفریقا نیز به عنوان سفیر ایران در سیرالئون منصوب شده است.

لازم به ذکر است که سفارتخانه های ایران در چین و هند در شرایط فعلی و با وجود تشدید تحریم ها علیه ایران و با توجه به اهمیت مراودات اقتصادی با این دو کشور، همچنان بدون سفیر است.