آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۰
شهرستان ها
۷

ورود هزاران زائر خارجی اربعین از مرز آستارا به ایران

ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا تعداد زوار خارجی عتبات عالیات امسال که با عبور از مرز زمینی این شهرستان به کربلای معلی اعزام می شوند را بیش از 12 هزار نفر اعلام کرد.

این ستاد گفت:این زائران اغلب از کشور جمهوری آذربایجان هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد افزایش را نشان می دهد.

مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا اظهار کرد: هم اکنون یک موکب در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) و یک موکب نیز در محوطه پایانه مرزی این شهرستان جهت اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات برپا شده اند.

جمشید مهدوی با بیان اینکه خدمات اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات در موکب های مذکور به صورت شبانه روزی ارائه می شوند تصریح کرد: خدماتی که هنگام ورود زائران خارجی از مرز زمینی شهرستان آستارا به آن ها ارائه می شود، در هنگام بازگشت نیز با کیفیت مناسبی ارائه خواهد شد.

جلال دیانسایی مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا نیز اظهار کرد: نخستین گروه از زوار خارجی عتبات عالیات شامل 60 نفر از مسلمانان مرد جمهوری آذربایجان در قالب دو کاروان از مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.