آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۰
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

جیمزباند سابق علیه مامور 007

پیرس برازنان یکی از جیمزباندهای سینما، ادعا می کند قسمت های تازه مجموعه فیلم جیمزباند آن حس شوخ طبعی سابق خود را از دست داده است.

به گفته او، فیلم های جیمزباندی خشک و تلخ شده اند و مثل سابق نیستند. برازنان در گفت وگو با نشریه دیای نیوز می گوید: وقتی من نقش جیمزباند را بازی می کردم، تماشاگران فرصتی برای تنفس و شوخی های فانتزی و سرگرم کننده داشتند. اما دانیل کریگ یک جیمزبند خشک و سرد ارائه داده است. فیلم های مدرن این مجموعه فیلم، لحن تارک و سیاهی پیدا کرده اند. برازنان می پذیرد که هر مجموعه فیلمی با گذشت زمان، باید خودش را به روز کند. اما تاکید می کند قسمت های تازه جیمزباند بیش از اندازه به روز هستند و با حال و هوای زمان خود کنار می آیند! بازیگر «روزی دیگر بمیر» (2002) تولید فیلم هایی مثل «هویت بورن» را در تغییر دیدگاه سازندگان فیلم های جیمزباندی، بی تاثیر نمی داند و اضافه می کند: وقتی اکشن جدی و سردی مثل هویت بورن با استقبال بالای تماشاگران روبرو می شود، بقیه فیلم های جاسوسی را هم به دنبال خود می کشد. در چنین شرایطی، تهیه کنندگان تلاش می کنند فیلمی در سطح و مایه بورن ها را بسازند.

برازنان مدتی قبل از نامزدی تام هاردی برای ایفای نقش جیمزباند تازه سینما دفاع و حمایت کرد. او گفت چهره و نوع رفتار این بازیگر، باعث می شود تا تماشاگران شاهد ظهور جیمزباند تازه ای باشند که شباهت زیادی به جیمزباندهای اصلی این مجموعه فیلم دارد.