آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۳
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* فوکویاما نظریه پرداز معروف آمریکایی که لیبرال دموکراسی را پایان تاریخ می دانست انتقاد تندی به لیبرال دموکراسی کرده است چه قدر حقیرند شیفتگان این نظریه در ایران که سخنان فوکویاما را سانسور کرده و اصلا به آن نپرداختند!

6172—021

* کنار رفتن آقای آخوندی از وزارت از طریق استعفا دلیل بر وجود اختلاف در پیکره دولت است. وقتی دولتمردان یکدیگر را قبول ندارند و با این حال همدیگر را در قدرت شریک می کنند برایشان مهم نیست بر سر ملت و کشور چه می آید.

6158—0936

* آقای آخوندی و کسانی که او را به رغم غلط کاری هایش در مسئولیت نگه داشتند باعث وارد شدن زیان به متقاضیان مسکن مهر شدند. مجلس نباید به سادگی از این زیانی که به مردم وارد شده است گذر کند.

5276—0919

* کنار رفتن آقای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی کافی نیست. ایشان 5 سال تمام مسکن مهر را بلاتکلیف نگه داشتند بدون اینکه هیچ گونه جایگزینی داشته باشند و بسیاری از خانواده ها بیچاره شدند.

4517—0912

* کناره گیری آخوندی با این همه خسارتی که با افزایش قیمت مسکن، عدم تکمیل مسکن مهر، عدم کمترین اقدامی برای پروژه خیالی مسکن اجتماعی و… به مردم زد، کافی نیست. ایشان باید پاسخگوی این خسارت ها باشند. مدعی العموم و مجلس به سادگی از کنار این همه خسارت هایی که ایشان به وجود آورده اند نگذرند.

4517—0912 و 3949—0912

* کناره گیری آخوندی و شریعتمداری نشان دهنده عمق اختلافات در دولت روحانی است. ظاهرا حزب کارگزاران قصد دارد برای مجلس بعدی لیست اختصاصی بدهد تا وزن خود را در برابر دیگر مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال بسنجد! فقط این وسط می ماند اینکه مردم چه گناهی کرده اند؟!

گروسی

* وزیر طلبکار از مردم وزارت راه و شهرسازی بعد از 5 سال متوقف کردن ظرفیت های کشور استعفا کرد و کنار کشید. مطمئن هستم که او به همه مجلسی ها و نمایندگان که چند بار به ایشان رای اعتماد دادند می خندد.

0049—0911

* تنها دستاورد آقای آخوندی در طی 5 سال وزارت، خرید 3 فروند هواپیمای مرجوعی دیگر کشورها بود که با ذوق و شوق آن را از دستاوردهای حضور در وزارت راه می دانست!

1700—0936

* آقای آخوندی! از پس امروز فردایی هست مگر شما نبودید که می گفتید با برجام تمام مشکلات حل خواهد شد نتیجه این عوامفریبی ها گرفتار شدن بیشتر مردم شده است و امروز خیلی راحت خودتان را کنار می کشید.

6568—0912

* بنده از استعفای وزرای راه و صنعت خیلی خوشحال شدم، چرا که بسیاری از مشکلات و گرفتاری های امروز جامعه از ناحیه همین دو وزارتخانه بود! تنها کار مثبت آخوندی در طول این پنج سال همین استعفاست!

2986—-0915 و1713—0915 و 1648—0915

* پیشنهاد آقای محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن برای وزارت کار و اموراجتماعی توهین به شعور ملت محسوب می شود. ایشان اگر شایستگی در سطح وزارت داشتند در همان وزارتخانه قبل ابقا می شدند و ادامه می دادند.

1648—0915

* امیدوارم وزرای ناکارآمدی که استعفا کرده اند مجددا مثل سیف به کارگیری نشوند و این استعفاها هم نمایشی نباشد تا شاید در این عمر کوتاه باقیمانده دولت شکوفایی، رونق، سازندگی و خروج از رکود، کاهش نرخ بیکاری، کاهش تورم و گرانی و… را شاهد باشیم.

بی نظیر

* با تعقیب لحظه ای قیمت ها توسط آقای رئیس جمهور دردی از این مردم درمان نمی شود. گرانی و تورم لجام گسیخته مردم را به ستوه آورده است. نمایندگان مجلس حداقل جلوی پرداخت حقوق های نجومی را بگیرند.

1883—0912

* رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان علمی حقایق مهمی را درباره انحصارگری علمی استکبار با محروم کردن بلاد اسلامی از وجود و ذهن نخبه دانشمند از طریق حذف فیزیکی، امحاء فرهنگی، مشغول کردن نخبه به کار فرعی بیان کردند. در این زمینه علاوه بر ترور فیزیکی پخش شایعه برای بدبین کردن جامعه نسبت به دستاوردهای هسته ای نفوذ بین مسئولان غربگرا و فریب آنها برای اجرای طرح های استعماری در جهت به یغما بردن دستاوردهای فناوری هسته ای و… نفوذ در بدنه مدیریتی سازمان اتمی برای اجرای سیاست تطمیع و فشار مالی به منظور وادار کردن نخبه های هسته ای به خروج از کشور و به استخدام غرب درآمدن یا رفتن به سمت مشاغل غیر مرتبط و… مسائل دغدغه آفرینی است.

7211—0990

* نفوذی های در دولت و مجلس کار خودشان را در تصویب چهار لایحه مربوط به FATF کردند. از سوی دیگر مدیران دوتابعیتی هم به کار خود که سنگ اندازی در راه پیشرفت کشور است مشغولند. راه نجات مملکت بیرون راندن این دو جماعت نامحرم از قدرت توسط مردم در انتخابات است.

8647—0913

* کسانی که باعث شدند کارت سوخت از گردونه خارج و این همه منابع کشور دود شود و خسارت به کشور وارد شود باید توسط مدعی العموم و دستگاه قضایی احضار و محاکمه شوند!

1375—0916

* به اعضای محترم شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض می کنم، آل سعود و رژیم جعلی صهیونیستی، دو ناظر اصلی CFT هستند! قتل فجیع خاشقجی سندی زنده و آشکار از ناکارآمدی این معاهده شوم است که صرفا برای مهار ایران طراحی شده است. لطفا با عنایت به مواضع صریح رهبری و برخی نمایندگان دلسوز مجلس، جلوی این خسارت محض جدید را بگیرید!

2599—0912

* به لیبرال های وطنی عرض می کنم، این انقلاب مفت به دست نیامده که مفت از دست برود. ماحصل خون هزاران هزار جوان برومند است. لذا ممکن است حرکت مردم را کند کنید ولی هرگز نخواهید توانست آن را متوقف کنید. پس بهتر است که هرچه زودتر با خیل عظیم ملت خدایی همراه و همسو شوید.

4190—0917

* چرا عده ای این قدر اصرار بر ماندن شهردار بازنشسته تهران دارند؟ آیا در این جماعت، قحط الرجال است؟!

1382—0915

* برای نجات کشور راهی غیر از ورود نیروهای انقلابی به عرصه برنامه ریزی و اجرا باقی نمانده است. مردم باید از طریق انتخابات میدان را برای مدیریت نیروهای پرکار و کم هزینه فراهم بکنند تا مملکت پیشرفت بکند.

3704—0911

* با کشته شدن خاشقجی منتقد عربستانی توسط آل سعود آمریکایی ها با گرفتن رشوه سکوت اختیار کردند آیا اگر این حادثه در ایران اتفاق می افتاد سازمان های حقوق بشر مثل الان سکوت می کردند؟

9590—0914

* به غربزدگان نفوذی در بدنه نظام می گویم کور خوانده اید که بتوانید مقاصد غرب را در کشور شهیدپرورمان اجرا کنید… به برکت خون شهدا و همچون شهیدان با چنگ و دندان از میراث شهدا و امام شهیدان با تبعیت از ولایت ان شاءالله پاسداری خواهیم کرد و آرزوهای غرب و غرب باوران را بر دلشان خواهیم گذاشت!

سیدجواد حسینی- مشهد مقدس

* تصمیم پرداخت ارز مسافرتی به زائرین اربعین حسینی کاری درخور تقدیر است ولی امید است با ساز و کار مناسب از اتلاف وقت و صف های طولانی در مدت کوتاه این سفرجلوگیری شود.

نیکنام

* برخی مستمری بگیر ها و بازنشستگانی که یک میلیون تا 3-4 میلیون دریافتی دارند از وضع و اوضاع گرانی، تورم و… می نالند. من چه بگویم که بعد از 3 سال بازنشستگی حدود پانصد هزار تومان دریافتی دارم، با 2 جوان بیکار و ناتوانی مالی در تامین داروهای ماهانه خود و همسرم.

پورمحبی