آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۳
حوادث
۱۰

7 عضو شوراهای استان تهران در بازداشت هستند

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: هفت نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر یا روستا در این استان در بازداشت هستند که تخلفات مالی در مورد آنان مطرح است.

به گزارش ایرنا، الهام فخاری در نشست خبری افزود: هیچکدام از اعضای شوراهای استان تهران در دوره جدید سلب عضویت نشده اند.

وی افزود: هیئت حل اختلاف استان تهران به سلب عضویت دو نفر از اعضای شوراهای استان رای داده که در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است.

رئیس شورای اسلامی استان تهران عنوان کرد: عضویت چهار تن نیز از سوی دستگاه قضا به طور موقت تعلیق شده است.

فخاری در ادامه با اشاره به تخلفات اعضای شوراهای اسلامی شهر یا روستا در استان تهران اظهار داشت: برخی اعضا تخلفات مالی داشته اند و برخی نیز به دلیل ثبت نام با مدارک نامعتبر مورد اتهام واقع شده اند.

وی بر ارائه آموزش های مستمر برای اعضای شوراها تاکید و عنوان کرد: بسیاری از تخلفات اعضای شوراها ناآگاهانه است که ارائه آموزش مستمر سبب کاهش مشکلات در این خصوص می شود.

مشکلات حریم تهران پیگیری می شود

رئیس شورای اسلامی استان تهران در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه کمیته ای مشکلات حریم پایتخت را پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: برخی شهرستان های استان با شهر تهران در موضوع حریم تداخل دارند که این موضوع در دستور کار کمیته پیگیری قرار دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بیشترین تداخل بین شهرستان اسلامشهر با شهرداری منطقه 18 و نیز شهرستان شمیرانات با شهرداری منطقه 1 پایتخت است.

رئیس شورای استان تهران عنوان کرد: این تداخل ها در جلساتی با شهرداران مناطق و مدیرکل حریم ها در استانداری تهران بررسی می شود.

وی افزود: البته برخی حریم های تهران از 80 سال گذشته ایجاد شده و تغییر آن تبعات اجتماعی به دنبال دارد.

سند آمایش استان تهران تهیه شده است

رئیس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه سند آمایش استان برای اولین بار تهیه شده گفت: سه چالش و آسیب اجتماعی استان در این سند مورد توجه قرارگرفته است.

وی، طلاق، کودکان کار و اعتیاد را از مهم ترین آسیب های اجتماعی دیده شده در این سند عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم جهت گیری رفع آسیب ها در استان تهران بر اساس این چالش ها باشد.