آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۳
حوادث
۱۰

اعلام نحوه مشارکت عمومی در پذیرایی از زائران اربعین

رئیس کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی از اختصاص کد دستوری ویژه برای دریافت کمک های نقدی هموطنان علاقه مند به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش فارس، حسن پلارک با بیان اینکه مجوز جدیدی برای ثبت موکب داده نمی شود، گفت: هیئت های مذهبی که موفق به برپایی موکب نشدند یا آن دسته از دوستداران اهل بیت که از کاروان اربعین جامانده و تمایل دارند بهره ای از ثواب آن ببرند، می توانند با شماره گیری کد دستوری #233* به هر میزان دلخواه، کمک های خود را اهدا کنند.

پلارک تشکیل کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه را تدبیر ارزشمند ستاد اربعین حسینی دانست و افزود: این ستاد و 13 کمیته های آن، مردمی است و دولت نقشی در آن ندارد.

وی با بیان اینکه میزبانان اصلی اربعین، مردم عزیز و دولت عراق هستند، اظهارداشت: وظیفه کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه، ساماندهی امور، تسهیل شرایط برای موکب ها و خادمان اعزامی از ایران، جلوگیری از هدر رفت منابع و تسهیل شرایط برای مشارکت خیرین است.

وی جمعیت خادمان اعزامی اربعین امسال را بیش از 150 هزار نفر برشمرد و گفت: سازماندهی و اعزام آن ها برعهده کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه است.این خادمان از محل های خود کمک های مردمی را جمع آوری و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات به عراق منتقل انتقال کرده و به زائران خدمات رسانی می کنند.

این مسئول ستاد اربعین، درباره داوطلبان خدمت امسال گفت: امسال شاید پیش بینی می شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور ضعیف باشیم؛ اما به قدری داوطلب داشتیم که شاهد افزایش 20 درصدی موکب ها بودیم به طوری که به مسئولان گفتیم این کار را متوقف کنید، چون بیش از این اسراف می شود.