آرشیو سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۳
صفحه آخر
۱۲

سیل پناهجویان به سمت مرزهای آمریکا بی اعتنا به تهدیدهای ترامپ

هزاران پناهجوی آمریکای لاتین با عبور از مرزهای مکزیک به سمت مرزهای آمریکا در حال حرکت هستند آن هم چند روز پس از اینکه ترامپ تهدید کرد مرزها را می بندد و با ارتش جلوی پناهجویان را می گیرد.

پس از آنکه موج گسترده پناهجویان طی چند سال گذشته کشورهای اروپایی را در نوردید حال نوبت آمریکاست که با موج گسترده پناهجویان از مرزهای مکزیک مقابله کند. ترامپ پیش از این تهدید کرده بود در صورتی که پناهجویان وارد آمریکا شوند با ارتش جلوی آنها را خواهد گرفت. پیش از این نیز دولت آمریکا هزاران پناهجو را در اقدامی وحشیانه و غیر انسانی دستگیر و روانه قفس های آهنی کرده بود.

اما علیرغم همه این تهدیدها و رفتارهای غیر انسانی ستون بزرگی از پناهجویان آمریکای لاتین که اکثرا هندوراسی هستند، روز یک شنبه زیر آفتاب سوزان و هلی کوپترهای نظامی که در ارتفاع کم پرواز می کردند از مرز مکزیک عبور کردند و وارد شهر« تاپاچولا» مکزیک در مرز این کشور با گواتمالا شدند تا از آنجا راهی مکزیکوسیتی و نهایتا آمریکا شوند. پناهجویان امیدوار به ورود به خاک آمریکا که از خشونت و فقر در کشورشان گریخته اند و با پای پیاده خود را به مکزیک رسانده اند، در شرایط وخیمی در مرز مکزیک به سر می برند اما دونالد ترامپ گفته که مرزهای آمریکا را خواهد بست و اجازه ورود به آنها را نخواهد داد.