آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۵
اخبار کشور
۲

واعظی: جهانگیری نفر دوم دولت است و همه وزرا باید با او هماهنگ باشند!

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اظهارات جهانگیری در روز ملی صادرات که گفته بود اجازه تغییر منشی خود را نیز ندارد گفت: جهانگیری نفر دوم دولت است و همه وزرا باید با او هماهنگ باشند!

به گزارش فارس، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس گفت: این افراد جلسات متعددی با نمایندگان مجلس داشتند و امیدواریم مجلس به این 4 وزیر پیشنهادی رای مثبت دهد.

محمود واعظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سخنان جهانگیری درباره اینکه وی توان عوض کردن منشی خود را هم نداشته چه به وزیر و وکیل، گفت: آقای شریعتمداری قبل از سخنرانی آقای جهانگیری صحبت کرده بودند و مفصلا خواستار افزایش اختیارات بسیار بالای وزرا شده بودند و آقای جهانگیری آنجا گفتند که شما که آنقدر از ما اختیارات می خواهید (حالا چه به طنز چه غیر آن ) مطرح کردند که ما اختیار عزل منشی خود را هم نداریم.

واعظی اضافه کرد: اما شما که می دانید قدرت آقای جهانگیری چگونه است، مطبوعات از صحبت آقای جهانگیری در این شرایط استفاده و به ایشان جفا کردند، اینکه در آینده کسی استعفا می دهد یا نه من هیچ اطلاعی ندارم اما آقای شریعتمداری در گذشته به هیچ وجه استعفا نداده بود و روز شنبه به دلیل این جابه جایی باید استعفا می داد. ضمنا اینکه آقای آخوندی در سال گذشته استعفا نداده بود.

وی تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم در رسانه ها به شایعات توجه کنیم همان چیزی است که ماه هاست آمریکا و سایر کشورهایی که می خواهند روی ناکارآمدی نظام سرمایه گذاری کنند یکی از کارهایشان این شایعات است و به نظرم این مطلب اصلا درست نیست و امروز هم نقش آقای جهانگیری تعیین کننده است، ایشان نفر دوم دولت است و وظیفه همه وزرا و همه اعضاء دولت این است که با ایشان هماهنگ باشند.

وی درمورد نقش علی ربیعی در دولت تصریح کرد: آقای ربیعی به بنده در دفتر رئیس جمهور کمک می کند تا ارتباط رئیس جمهور با اقشار مختلف و دانشگاهیان بیشتر شود.