آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* ادعای سعودی ها در مورد قتل خاشقجی منتقد عربستانی خنده دار و عذر بدتر از گناه است. وقتی این رژیم کثیف و جلاد در داخل سفارتخانه های خود در دیگر کشورها سلاخی راه انداخته معلوم نیست در داخل خاک عربستان با مردم خود چه برخوردی می کند؟

9915—0914

* آقای لاریجانی شما نماینده مردم در مجلس هستید پس لطفا به جای پیگیری موضوعات کاملا سیاسی به مطالبات مردم از مجلس توجه کنید. مردم خواسته هایی غیر سیاسی دارند و مجلس موظف به در اولویت قرار دادن آنها است.

8835—021

* 2 وزیری که استعفا کردند همواره نگاه شان به غرب بوده است در حالی که یک وزیر قبل و بیشتر از هر چیز باید به امکانات و توانایی های داخلی توجه داشته باشد و تصمیم بگیرد. اینچنین دستاوردهایی باعث افتخار است نه دستاوردی که با دادن امتیاز نامتوازن و به نفع طرف مقابل به دست آید.

7472—021

* دولت قاچاق سوخت را کنترل می کند ولی فرار مغزها که عمری از منابع این کشور بهره برده اند و موقع نتیجه و عمل از کشور به نفع دیگر کشورها خارج می شوند تدبیری نمی اندیشد؟! چرا؟!

0685—0916

* دستگاه قضایی همانطوری که با سلطانهای ارز و سکه که بازار کشور را متلاطم کردند برخورد می کند با مدیران ناکارآمد که زندگی مردم را با بی کفایتی خود متلاطم کردند هم برخورد کند. اگر روند مسکن مهر همچون دولت قبل تداوم می یافت امروز شاهد افزایش قیمت مسکن به این شکل نبودیم که آرزوهای صاحب مسکن شدن خیلی ها را برباد داد!

9478—0919

* جناب آخوندی! اگرچه دستگاه های مربوطه در مورد اعمال قانون درباره شما چه در مسئله فتنه 88 و چه در خسارت های فراوانی که در دوران وزارت پنج ساله بر کشور وارد کردید کوتاهی کنند اما دادگاه عدل الهی در انتظار شماست که هیچ مفری از آن ندارید.

دولابی

* اگر رئیس جمهور با ملت صادق است چرا وزیر صنعت استعفا می دهد و اگر فرد توانمندی است چرا در همین وزارتخانه ادامه خدمت نمی دهد؟ مگر در کشور ما قحط الرجال است؟ واقعا چه پاسخی به ملت دارند؟! چرا اینقدر اجحاف در حق ملت می کنند؟!

اکبر بهشت دوست- تهران

* چرا برخی نمایندگان ملت و دولتمردان FATF را کعبه آرزوهای خود قرار داده اند و چرا در زمین دشمن بازی می کنند؟ مگر نمی دانند این سند براساس ایده کلی همسان سازی دهکده جهانی آمریکای جنایتکار تعریف شده است؟ آیا کسی هست که نداند تمامی کشورها، حساب های مالی محرمانه ای دارند که کسی نباید از آن مطلع شود ولی با این سند به راحتی توسط دشمنان، رهگیری و رصد می شود؟

ق. کارشناس ارشد علوم سیاسی

* 57 سال دارم. به این فکر افتاده ام که کوتاهی های گذشته ام را تا زنده هستم جبران کنم و حق الناس به گردنم باقی نماند. از سوی دیگر سعی کرده ام از افراد ناتوان دست گیری بکنم و برای رفع نیاز نیازمندان قدم بردارم ولی تعجب می کنم دولتمردان با سن بالایی که دارند چرا به فکر مردم نیستند و عده ای در سن پیری تازه دنبال ثروت اندوزی بیشتر هستند.

5364—0912

* در تاریخ همان قضاوتی را که امروز از امضاءکنندگان قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای می کنند در مورد تصویب کنندگان CFT خواهند کرد. چرا دولتی ها و مجلسی ها چشم و گوش خودشان را روی واقعیت ها بسته اند و در مقابل دشمن مرتب عقب نشینی می کنند.

8647—0913

* آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از مردم اشکال گرفته در حالی که مردم 40 سال است مقاومت می کنند و پرچم انقلاب را به دوش کشیده اند. این دولتمردان و مدعیان اصلاحات هستند که به جای تکیه به ملت نگاه به بیگانگان دوختند و مشکل درست کرده اند.

8902—0914

* به رغم حمایت های همه جانبه مردم و نظام از دولت آقای روحانی متاسفانه شاهد هیچگونه تغییر سازنده در سیاست های داخلی و خارجی آقای رئیس جمهور نیستیم و هیچ باری از دوش مردم برداشته نمی شود. مصیبت بارتر اینکه منتقد دولت و شخص رئیس جمهور را محکوم به حبس می کنند.

3107—0902

* از دادستان محترم و ارزشی دستگاه قضایی که به حق مخالفت خود را با حضور بانوان تماشاگر در میادین فوتبال مردان اعلام کردند تشکر می کنم. درود بر این دادستان مردمی و شجاع.

فرهاد فهیمی جو- تهران

* مصلحت اندیشی های مصلحتی چقدر به جامعه، ملت و نظام ضربه زده و می زنند. حکم انفصال سیف در سال 96 بر اساس چه مصلحت هایی اعلام نمی شود تا در ریاست بانک باقی بماند؟ و بر اساس چه مصلحتی مجددا در مشاغل بالای دیگری به کارگیری می شود؟!

0049—0911

* آقای جهانگیری در حالی از اختیار نداشتن تغییر منشی خود سخن می گوید که برادرش جزو یکی از متهمین بزرگ اقتصادی کشور است؟!

3087—0914

* نابسامانی و هرج و مرج شرکت های هواپیمایی با سکوت سازمان های عریض و طویل حمایتی ! با نرخ های گزاف و باور نکردنی، فشار را بر مردم مضاعف کرده اند. برای نمونه بلیط تهران مشهد از 250 هزار تا 700 هزار تومان؟! به فروش می رسد آیا کسی به این گرانفروشی ها و تخلفات رسیدگی می کند؟!

8949—0912

* آن دسته از نمایندگانی که CFT را تصویب کردند به دلیل سبک زندگی غربی که در پیش گرفته اند نگران آینده انقلاب نیستند. برای این جماعت مهم نیست که قرار است چه بر سر نظام بیاید.

8662—0913

* روزنامه همشهری را همیشه مرور می کنم. احساسم این است که در دوره مدیریت آقای قالیباف در تهران پروژه های زیادی به بهره برداری می رسید. هر ماه یک خط مترو (پل صدر، بزرگراه و…) ولی در دوران آقایان نجفی و افشانی بیشتر تهرانگردی و حضور در مراسم ها و نشست ها وقت خود را صرف می کنند! خسته نباشید!

0135—0991

* دولت تدبیری بیندیشد کسانی که چندین خودرو دارند و از یارانه بنزین استفاده می کنند را قطع و به دهک های پایین جامعه که از داشتن وسیله نقلیه بی بهره اند یارانه بنزین بدهد.

2162—0936

* با جایگزین کردن انرژی های فسیلی از طریق توسعه استفاده از انرژی های خورشیدی و بادی در کشور هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و هم پیامدهای منفی مانند آلودگی هوا و آلودگی محیط زیست نخواهیم داشت امیدواریم این اصلاح الگوی مصرف نهادینه شود.

6263—0938

* برخی پزشکانی که از دانشگاههای کوچک و یا پولی فارغ التحصیل شده اند متاسفانه کاملا روشن است که از سواد پزشکی بی بهره اند و گاهی سوادشان به اندازه پرستاران بیشتر نیست. لذا شایسته است وزارت بهداشت ضمن بررسی نامحسوس و برخورد با متخلفین، مردم را نسبت به پزشکان متعهد بدبین نکند و اعتماد آنها را سلب ننماید.

3673—0910

* در تاریخ 97/5/11 برای یک دستگاه خودرو تیبا 2 ثبت نام کردم و طبق قرارداد می بایست 45 روزه تحویل می دادند که با 21 روز تاخیر شرکت در تاریخ 97/7/17 برای تحویل ماشین با من تماس گرفت. اما پس از مراجعه به نمایندگی متوجه معیوب بودن در خودرو شدم و از تحویل آن صرف نظر کردم. با تایید کارشناس به شرکت عودت داده شد. با گذشت دو هفته هنوز از تحویل خودرو خبری نیست! یعنی تعویض یک در برای شرکت اینقدر مشکل ساز شده است یا اینکه خواسته مشتری برای آنها بی اهمیت است؟!