آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۵
اخبار کشور
۳

پایان ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) در بوشهر

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر از اتمام ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و ضریح حضرت قاسم(ع) خبر داد و گفت: این دو ضریح در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته شده و در آستانه اربعین حسینی برای نصب در کربلای معلی بارگیری و از آن رونمایی می شود.

عبدالرضا مطاف در گفت وگو با تسنیم از مشارکت مردم استان بوشهر در بازسازی عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: تاکنون با مشارکت همه جانبه مردم خیر این استان بازسازی و ساخت سه ضریح قمر بنی هاشم(ع) امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) تکمیل شده است.

وی از اتمام ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و ضریح حضرت قاسم(ع) در این استان خبرداد و تصریح کرد: این دو ضریح در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته شده و در آستانه اربعین حسینی برای نصب در کربلای معلی بارگیری و از آن رونمایی می شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر تاکید کرد: تمام هزینه های ساخت این ضریح ها بدون اعتبارات دولتی، از نذورات و هدایای مردمی تامین شده است.

مطاف تصریح کرد: امسال 54 موکب اربعین حسینی از شهرستان عسلویه تا مرز شلمچه در مسیر زائران اربعین حسینی مستقر شده است.

وی از استقرار 29 موکب در خاک عراق از سوی خیران استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این موکب ها که تا پایان اربعین حسینی برپا است پذیرای زائران شش استان جنوبی کشور هستند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه پنج موکب در مرز شلمچه تا یک هفته بعد از اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند تصریح کرد: در شهر نجف یک موکب، مسیر نجف به کربلا 10 موکب و در شهر کربلا معلی 18 موکب مستقر شده است.