آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۵
اخبار کشور
۳

شرکت های چاپ کتاب های درسی تا 15 آبان کاغذ دارند

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از کمبود کاغذ و بروز مشکلاتی در ترخیص آن از گمرک ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر تا 15 آبان کاغذ داریم و درخواست ما این است که هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتاب‎های درسی سال آینده پیش نیاید.

حیدر تورانی در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکل تهیه کاغذ برای چاپ کتاب های درسی سال آتی توضیحاتی ارائه کرد و افزود: متاسفانه علیرغم پیگیری‎های ما و شخص وزیر از دولت و بانک مرکزی همچنان با مشکل کاغذ برای تولید و چاپ کتاب های سال آینده روبرو هستیم.

وی افزود: حداکثر تا 15 آبان کاغذ داریم. بخشی از کاغذهای خریداری شده ما در گمرک مانده است، برخی در کشتی است و برخی دیگر هنوز بارگیری نشده است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه دولت باید کمک کند تا ارزهای لازم و یارانه کتاب های تعلق بگیرد، عنوان کرد: کتب درسی باید حتما بموقع چاپ و آماده شوند تا اضطراب دیر رسیدن کتاب های درسی در سال آینده دانش آموزان را آزار ندهد.

تورانی ادامه داد: البته علاوه بر نگرانی که بابت تاخیر در چاپ کتاب های درسی داریم، کارخانه های ما نیز با مشکل روبرو می شوند زیرا اکنون سه شیفت فعالیت می‎کنند و اگر تعطیل شوند، احتمال بیکاری کارگران وجود دارد.

تورانی تاکید کرد: تمام هم و غم ما تامین به موقع کاغذ است. هر کارخانه ای در داخل کاغذ بفروشد ما خریدار هستیم و با کارخانجات خارج از کشور هم در حال رایزنی هستیم و درخواست ما این است هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتاب های درسی سال آینده پیش نیاید.