آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۵
اقتصادی
۴

نایب رئیس انجمن انبوه سازان: دولت باید تفکر تولید ثروت از بافت فرسوده را کنار بگذارد

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با انتقاد از عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد تفکر دولت درباره تولید ثروت از بافت فرسوده باید کنار گذاشته شود.

ایرج رهبر در گفت وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که انبوه سازان چه درخواستی از وزیر جدید راه و شهرسازی خواهند داشت که در این سال ها به آن درخواست ها نرسیده بودند، اظهار داشت: انتظار ما از وزیر جدید راه و شهرسازی این است که در جهت تولید و توجه به بخش مسکن فعال تر عمل کند.

وی افزود: در پنج سال گذشته بی اعتمادی خاصی به انبوه سازان بود و امیدواریم که اعتماد از دست رفته انبوه سازان مسکن جلب شود.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم با حرارت زیادی مسکن مهر کلید خورد و انبوه سازان با یک قیمت نازل وارد این پروژه شدند اضافه کرد: به هر حال وارد پروژه مسکن مهر شدیم و نباید ما را در وسط کار و در حالی که در حال غرق شدن هستیم رها کنند.

رهبر با انتقاد از سرعت بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده گفت: ورود سازندگان به بافت فرسوده و تقسیم سود 50 درصدی نمی تواند برای انبوه سازان مناسب باشد چرا که ما می توانیم به جای ورود به بافت فرسوده در نقاط دیگر هم به ساخت و ساز بپردازیم.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در بافت فرسوده باید به گونه ای باشد که عمر مفید ساختمان ها به بیش از 50 سال برسد و شیوه شهرسازی مدرن به گونه ای رقم بخورد که بالاشهر نشینان نیز به سکونت در بافت فرسوده رغبت پیدا کنند.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران با انتقاد از شروع پروژه سیروس در بافت فرسوده تهران در سال گذشته گفت: کلنگ این پروژه با حضور آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی به زمین زده شد اما هنوز کاری از پیش برده نشده است.

به گفته رهبر، تفکر دولت درباره تولید ثروت از بافت فرسوده باید کنار گذاشته شود و انبوه سازان نیز پیرو همین تفکر انگیزه ورود به بافت فرسوده را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه درخصوص پروژه سیروس بدون مطالعه اقدام شد و سوال این است که آیا ساکنان این منطقه واقعا اصالتا در همان منطقه ساکن هستند و یا اینکه در این منطقه اجاره نشین هستند.