آرشیو پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۵
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا دو هفته آینده اعلام می شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا دو هفته آینده اعلام می شود، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یزدان سیف، میزان خرید تضمینی گندم امسال را 9 میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد و افزود: 600 میلیارد تومان از مجموع 12 هزار و 531 میلیارد تومان ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان باقی مانده بود که به طور کامل پرداخت و تسویه شد.

وی ادامه داد: چنانچه کشاورزی به ادارات و مراکز غله و خدمات بازرگانی گندم تحویل داده است می تواند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی وجه خود را دریافت کند اما اگر پول در حساب کشاورز نباشد باید برای رفع مشکل به ادارات شرکت بازرگانی و یا شعب بانک کشاورزی مراجعه کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: براساس تجربه سال گذشته مواردی از کشاورزان گزارش شد که پس از مراجعه به شعب بانک هنوز پول به حساب آنها واریز نشده بود. علت این مشکل اشتباه در وارد کردن کد ملی یا شماره حساب بوده است.

سیف افزود: از سه شنبه شب تاکنون موردی از کشاورزان مبنی بر اینکه وجه آنها به حساب بانکی واریز نشده ، گزارش نشده است. پول تمام گندمکاران پرداخت شده است و اگر در حساب کشاورزی وجه مورد نظر مشاهده نشده است این مشکل در شعب بانک کشاورزی با رفع نقائص احتمالی انجام می شود و کشاورز می تواند پول خود را دریافت کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره اعلام قیمت جدید خرید تضمینی گندم گفت: نرخ جدید خرید تضمینی محصولات کشاورزی در شورای اقتصاد در دست بررسی است و تا یکی دو هفته آینده اعلام خواهد شد و افزایش قابل قبول و قابل توجهی هم دارد.

سیف همچنین از کاهش زمان پرداخت مطالبات گندمکاران در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته میانگین پرداخت مطالبات کشاورزان 40 روز بود که امسال به 28 روز کاهش یافت.

گفتنی است، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هر ساله باید تا آخر شهریورماه اعلام شود که سال گذشته با هفت ماه تاخیر اعلام شد و امسال هم با گذشت بیش از یکماه هنوز نرخ ها منتشر نشده و وعده یکی دو هفته دیگر داده می شود. این خلف وعده ها ممکن است امنیت غذایی کشور را با خطر مواجه کرده و کشاورزان را به تغییر کشت یا مهاجرت به شهرها ترغیب کند.