آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۰
صفحه آخر
۲۴
شهروند مجازی

این گلایه های تمام نشدنی

یگانه خدامی

از وقتی تصاویر حضور زنان در استادیوم محل برگزاری لیگ برتر افغانستان و در جریان رقابت تیم های هریرود و شاهین آسمایی منتشر شده، فضای مجازی را تحت تاثیر آن قرار گرفته است. عکسی مثل عکس پایین باعث شد زنان و دختران طرفدار فوتبال و آنهایی که از حضور زنان در استادیوم ها دفاع می کنند درباره این مساله بنویسند. کاربران افغان توئیتر با خوشحالی این عکس ها را به اشتراک می گذارند و گریزی می زنند به شرایط زنان کشورشان در زمان طالبان و این اتفاقات جدید را یک پیروزی می دانند. بعضی هایشان هم برای وطن و زنان وطن شان شعر نوشته اند.

ایرانی ها اما گله دارند که چرا شرایطی فراهم نمی شود تا زنان ایرانی هم به استادیوم بروند و مجبور نباشند با گریم مردانه فوتبال تماشا کنند؟ بعضی ها به شوخی از زیرساخت ها می نویسند که معمولا فدراسیون فوتبال وعده فراهم کردنش را به زنان می دهد. حسرت در توئیت های بسیاری از زنان فوتبالی دیده می شود. مثلا کاربری نوشته:«دوست داریم اون روز رو ببینیم که همه زنان و دختران ایرانی که عشق فوتبال هستند بتونن برن استادیوم و کیف کنن با دیدن بازی فوتبال…»

اینکه حتی همان جمع گزینش شده زنان و دختران که توانسته بود بازی تیم ملی را مقابل بولیوی در استادیوم آزادی ببیند اجازه پیدا نکرد برای دیدن بازی پرسپولیس مقابل السد قطر به استادیوم بروند حسرت ها و غصه های دختران و زنان توئیتری را بیشتر کرد. برای همین کنار این عکس تصاویر دختری که برای بازی پرسپولیس با گریم مردانه وارد استادیوم شده بود هم زیاد به اشتراک گذاشته شد.