آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۰
ایران زمین
۲۰

اخبار

مهلت 3 ساله به کشاورزان قزوینی برای پرداخت بدهی ها

قزوین- خبرنگار«ایران»/ براساس تصویب هیات وزیران، تسهیلات کشاورزان خسارت دیده استان قزوین تا ششم شهریور ماه به مدت 3 سال استمهال می شود.

«منوچهر حبیبی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بر اساس این مصوبه بانک های عامل موظفند ضمن بخشیدگی سود کارمزد و جرایم وام های سررسید شده، برای استمهال آنها نیز اقدام کنند. خشکسالی شامل حوادث غیرمترقبه ای که امهال پرداخت بدهی تسهیلات به آنها اختصاص یافته نمی شود اما با توجه به کاهش بارندگی ها در استان تلاش می کنیم با انجام رایزنی با مسئولان کشوری این بخش را نیز به موارد امهال بیفزاییم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی تصریح کرد: بزودی کمیته ای سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری ها و بانک های عامل تشکیل می شود تا فهرست متقاضیان استمهال تسهیلات یاد شده را بررسی کرده و موجب اجرای هرچه بهتر مصوبه هیات وزیران شوند.

کاوش های تپه «پوستچی» نشانگر سکونت 7500 ساله در شیراز

شیراز- خبرنگار «ایران»/ با توجه به آثار کشف شده در فصل سوم کاوش های «تپه پوستچی» استان فارس، تاریخ شهر شیراز به 7 هزار و 500 سال قبل می رسد.

«حسنعلی عرب»، سرپرست تیم کاوش تپه پوستچی اظهار داشت: آثار به دست آمده از این تپه شامل نشانه های معماری، سفال، ابزارهای سنگی، مهره ها و اشیای تراش خورده است. بررسی ها نشان می دهد در فاصله زمانی 7 هزار و 400 تا 6 هزار 500 سال پیش، استقرار در این محوطه وجود داشته است. عرب با اشاره به اینکه نیمی از تپه به دلیل ساخت و ساز و ناآگاهی از بین رفته است افزود: برای اکتشافات، 10 سال زمان در نظر گرفته شده است و فصل آینده اکتشافات در سال 98 ادامه می یابد.