آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۶
سیاست
۲

ابتکار: انگیزه دانشجویان پیرو خط امام، نجات ایران بود

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و یکی از دانشجویان پیرو خط امام که در حادثه تسخیر لانه جاسوسی حضور داشت درباره وقوع این حادثه در سال 58 گفت: دانشجویان گمان می کردند کودتای دومی در ایران قرار است اتفاق افتد و برای همین اقدام کردند و این نکته مهمی است که انگیزه دانشجویان تنها فقط نجات ایران بود و هیچ هدف و انگیزه دیگری نداشتند.

وی که در آستانه 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و سالروز تسخیر لانه جاسوسی در برنامه تلویزیونی دستخط صحبت می کرد، افزود: وقتی اجازه ورود شاه به آمریکا داده شد برای دانشجویان تقریبا محرز شد که سناریویی در حال تدوین است. چون یک بار در ایران سال 1332 کودتا شده بود و مشخص شده که سازمان «سیا» در این کودتا نقش داشته است و طراحی از قبل برای تغییر حکومت ایران و بازگرداندن شاه بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از این برنامه درباره آسیب های اجتماعی از جمله طلاق گفت: الان عدد دقیق را ندارم که بیان کنم، ولی می توانم این را بگویم که براساس آخرین نشست شورای اجتماعی کشور و آماری که ما خدمت مقام معظم رهبری درباره آسیب های اجتماعی دادیم، آن تصوری که آمار طلاق الان در کشور ما خیلی زیاد است و خیلی رو به رشد است، اینچنین نیست؛ آمار طلاق یک سیری را طی می کند که هیچ شیب غیرطبیعی ندارد، البته ما کاهش میزان ازدواج داریم.

وی همچنین درباره دلیل این که در دولت دوازدهم به عنوان رئیس سازمان محیط زیست انتخاب نشد، گفت: محیط زیست عرصه خیلی مهمی است و خیلی برای من باارزش است و بسیار هم دشوار است. فراز و نشیب ها و چالش های زیادی هم بود و شاید من با نگاهی که دارم و قدری سختگیری که داشتم، امکان ادامه در آن مسیر با آن شکل با شرایطی که برای دولت بود و هست، فراهم نبود.