آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۶
اقتصاد
۳
نبض اقتصاد

افزایش 130 درصدی قیمت مسکن در دوره آخوندی

بررسی آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی است طی پنج سال حضور آخوندی در این وزارتخانه قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی 130 درصد افزایش یافته است.

براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در مهر 92 یعنی تقریبا در اوایل حضور عباس آخوندی در ساختمان این وزارتخانه متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران سه میلیون و 764 هزار تومان بوده است.

این در حالی است که در آخرین ماه حضور آخوندی در ساختمان دادمان (مهر 97) متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به هشت میلیون و 633 هزار تومان افزایش یافته است؛ به عبارت دیگر در بازه زمانی مهر 92 تا مهر 97 قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در تهران 3/129 درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک طی مهر 92 بالغ بر هشت میلیون و 840 هزار تومان بوده که در ماه گذشته با 6/109 درصد رشد به

18 میلیون و 532 هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه یک متوسط قیمت مهر 92 بالغ بر چهار میلیون و 150 هزار تومان بوده که با 9/166درصد رشد به 11 میلیون و 81 هزار تومان افزایش یافته است.

بر این اساس به نظر می رسد احتمال به تعادل رسیدن بازار مسکن از مسیر افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی بسیار بعید است و در این وضعیت از آنجا که قیمت مسکن بشدت چسبندگی دارد و احتمال کاهش آن بسیار بعید است، رکورد تورمی بازار مسکن تا زمانی که قدرت خرید متقاضیان به میزان افزایش قیمت فعلی تقویت نشود، رفع نخواهد شد.