آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۲

خبر

پایان احتمالات موزه هنرهای معاصر

بعد از وعده های پی در پی در بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران و اعلام تاریخ های متفاوت و البته متناقض از سوی برخی مسوولان حالا معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که روند بازسازی سرعت می گیرد آن قدر که تا پایان سال بتوان از این موزه بهره برداری کرد.

هر چند در گفته های او همچنان احتمالات نقش پررنگی دارند. علیرضا کاراندیش در این رابطه به مهر گفته است: احتمال این که بازسازی تا پایان امسال به اتمام نرسد بسیار ضعیف است چرا که ما سعی داریم تمام کارها را به سرانجام برسانیم.

او درباره بخش هایی که به گفته وی تا پایان سال بازسازی و مرمت خواهد شد، تشریح کرد: کارهای باقیمانده در موزه هنرهای معاصر شامل گنجینه است که نیاز به تجهیزات و نورپردازی تخصصی دارد. فضای گنجینه بسیار محدود بود و ما آن را سه برابر کرده ایم. ما این بخش را برای تابلوهای بیشتری آماده می کنیم و تجهیزاتی که برای حفظ آثار هنری لازم است نیز با این بازسازی تهیه می شود تا از ورود هر گونه آسیبی ممانعت شود.

آهنگساز افسانه ای بستری شد

جان ویلیامز، آهنگساز افسانه ای سینما به دلیل بستری شدن در بیمارستان مجبور شد از سه اجرای کنسرت کناره بگیرد. آهنگساز 86ساله فیلم های «جنگ ستارگان» قرار بود روز جمعه با ارکستر سمفونیک لندن حاضر شود اما حضور او در این کنسرت به علت بیماری لغو شد. همچنین اجرای ویلیامز همراه ارکستر فیلارمونیک وین در روزهای 3 و 4 نوامبر ماه آینده نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

طبق بیانیه رویال آلبرت هال، درک بروس دوست دیرین جان ویلیامز تا بهبود وضعیت این آهنگساز کنسرت ها را رهبری خواهد کرد. در این بیانیه از بیماری ای که جان ویلیامز به خاطر آن بستری شده چیزی اعلام نشده است.