آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۳۲۷۲
هنر
۱۰
نگاه

امیدوارم راه حل میانه ای برای رفع توقیف «کاناپه» باشد

خسرو دهقان

گروه هنر: خسرو دهقان، منتقد و تدوینگر سینما، با توجه به توقیف فیلم «کاناپه» کیانوش عیاری گفت: پیش از این هم «خانه پدری» اش توقیف شده بود و درحال حاضر نمی دانم چه باید بگویم جز اینکه بگویم امیدوارم راه حل میانه ای هم باشد و این مسئله این همه کشدار نشود؛ یعنی یک راه سومی به دور از اعلام شورای نظارت و ارزشیابی که کاناپه توقیف شده و اینکه کیانوش عیاری هم باید متوجه نکاتی باشد و تا ابد اصرار نداشته باشد که فقط یک راه وجود دارد.

او با توجه به اینکه فیلم ها مجوز ساخت دارند، اما در زمان تولید امکان دارد که چیزهایی را رعایت نکنند، گفت: مجوز اکران با مجوز ساخت متفاوت است و شاید برخی از دوستان چارچوب ها را رعایت نکرده باشند و من دراین باره متاسف می شوم وقتی قرار باشد کاناپه توقیف شود و به جرئت می گویم که این خبر خوبی نیست.

این منتقد درباره حکم وزارت ارشاد برای همیشگی بودن توقیف فیلم کاناپه گفت: به هرحال قدرت در دست آنهاست و من بیشتر احساس تاسف می کنم اگر بخواهد چنین بشود؛ البته چون فیلم کاناپه را ندیده ام در جریان جزئیات این اختلاف نیستم و نمی دانم چه باید کرد. کاری هم از دست ما برنمی آید. امیدوارم راه حل میانه ای برای حل این معضل باشد.