آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۸
شهرستان ها
۷

استاندار همدان: همدان صاحب رتبه نخست واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی

همدان- خبرنگار کیهان: استاندار همدان با بیان اینکه همدان از رتبه نخست واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی برخوردار است گفت: متاسفانه با این حال، استقبال از سرمایه گذار در این استان به نحو مطلوب انجام نمی شود.

محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه طی سال جاری 59 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع 2 هزار پروژه استان تعداد 806 مورد قابل واگذاری است که 370 پروژه در اولویت نخست قرار دارند و باید این موضوع با جدیت دنبال شود زیرا هیچ دولتی نمی تواند ادعا کند بهتر از بخش خصوصی می تواند اجرا و بهره وری از پروژه ها را انجام دهد.

وی افزود: به هر یک از پروژه های گاماسیاب و گیان در شهرستان نهاوند یک میلیارد تومان اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است اما از مسئولین شهرستان انتظار می رود نظارت بیشتری بر درآمد گردشگری مجموعه گیان نهاوند داشته باشند زیرا حساب و کتاب سال های قبل این مجموعه غیرشفاف است.

استاندار همدان از جذب 17 میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال استان خبر داد و عنوان کرد: اشتغال و به کارگیری پتانسیل جوانان در این حوزه از اولویت های نخست استان است و سنگ اندازی و کم کاری در این زمینه قابل بخشش نیست.