آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۸
صفحه اول
۱

دور دنیا

گفت وگوهای محرمانه منامه و تل آویو برای برقراری روابط

همزمان با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز از گفت وگوهای محرمانه بین این رژیم و بحرین برای آغاز عادی سازی روابط خبر داد.

به گزارش فارس، همزمان با شدت گرفتن تحرکات کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت گفت وگوهای محرمانه ای بین بحرین و این رژیم برای احیای روابط دو طرف، در جریان است.

به نوشته این روزنامه، هدف از این گفت وگوها دستیابی به جمع بندی نهایی برای علنی کردن روابط دو طرف است.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت که این گفت وگوها با هدف زمینه سازی برای سفر قریب الوقوع نتانیاهو به بحرین، انجام می شود.

این روزنامه صهیونیستی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی و زمینه سازی برای اجرای طرح صلح آمریکا اشاره کرد. نتانیاهو چند روز پیش گفته بود مهم این است که روابط با کشورهای عربی به عنوان کلید صلح با فلسطینیان، وجود داشته باشد.

نتانیاهو و همسرش به همراه هیات صهیونیستی روز پنجشنبه گذشته در سفری مخفیانه به عمان رفته و با سلطان قابوس دیدار کردند و پس از آن وزارت خارجه عمان با انتشار تصاویر این دیدار، اعلام کرد که دو طرف به بررسی مسائل منطقه ای و روند سازش پرداختند

ارتش ترکیه شرق فرات را بمباران کرد

ارتش ترکیه مقر زر در شرق فرات را مورد حمله قرار داد.

به گزارش تسنیم، ارتش ترکیه مقر گروه ی پ گ و پ ک ک در شرق فرات را بمباران کرد. منطقه زر در شمال شرق سوریه و رودخانه فرات واقع شده که امروز مورد بمباران نیروهای مسلح ترکیه قرار گرفت.

طی روزهای گذشته اردوغان از حمله به شرق فرات به منظور پاکسازی آن از پ ک ک خبر داده بود