آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* از ماه ها قبل دشمنان درصدد فتنه در راهپیمایی اربعین بودند اما کسانی که در مسیر حضرت زینب (س) قدم گذاشته بودند خوب از فتنه یزیدیان آگاه بودند و حماسه ای را رقم زدند که به جز حضور باشکوه در راهپیمایی صدای (لبیک یا حسین) را در جهان طنین انداز کردند.

2914—0912

* اربعین حسینی(ع) امسال هم گذشت و دنیا شاهد حضور میلیونی همه آزادی خواهان از سرتاسر جهان بود، هیچ رسانه ای قادر نیست که این سیل جاری عاشقان را سانسور کند.

0837—021

* اربعین امسال یک تفاوت با دیگر سال ها داشت و آن حضور پررنگ مسلمانان از دیگر کشورها بود. راهپیمایی اربعین دیگر یک حماسه ای است که نگاه بین المللی به آن دوخته شده است.

3767—0919

* دشمنان هرچه در توان داشتند به کار گرفتند تا از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین بکاهند اما بصیرت مردم ولایتمدار این توطئه را همانند دیگر توطئه های دشمنان خنثی کرد.

1700—0936

* راهپیمایی اربعین دیگر مختص به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه این آزادی خواهان جهان هستند که برای حضور در این مراسم از سرتاسر جهان گردهم آمده اند و این موضوع را می توان از لنز دوربین هایی که این مراسم را پوشش می دادند به خوبی درک کرد.

9715—0213

* حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی اربعین به جز اینکه سیلی محکمی به دشمنان بود باعث شد نوکران داخلی جبهه استکبار هم عینک شان را عوض کنند.

4610—0902

* عیار مجلس آنقدر کم شده که، وزیری که باعث تورم مسکن شده است و به مستاجران هزینه های نامتعارفی را تحمیل کرده است را مورد تقدیر قرار می دهند در حالی که اگر از مردم بپرسند نظرشان را در مورد این وزیر بگویند، به اعتراض از عملکرد او می پردازند و خواهان برخورد با تخلفات او هستند.

3297—0133

* ایرانیان در مسیر راهپیمایی اربعین در کنار شیعیان و اهل سنت عراق همقدم بودند و این برادری همانند همان سیلی سختی بود که چند روز قبل سپاه پاسداران به داعش و اربابانش زده بود.

2298—0919

* قیمت مسکن 83 درصد در طی وزارت آخوندی گران شده است! مجلس که میلی به پرسیدن سوال از این وزیر مردود دولت ندارد امیدوارم قوه قضاییه در جهت احقاق حقوق افرادی که همچنان در انتظار دریافت مسکن مهر هستند اقدام کند.

6172—0218

* آقای روحانی، در کشور مدیران جوانی هستند که به وظایفشان به خوبی عمل می کنند قرار نیست که وقتی برندهای ادعایی دولت شما نمی توانند عملکرد مثبتی داشته باشند همه مدیران کشور زیر سوال بروند. کاش در راستای توصیه رهبری در به کارگیری جوانان در امور کشور کمی جدی تر بودید.

2826—0913

* پزشکان غیرمتعهد از بیماران خود یک بار بابت معرفی به آزمایشگاه و یک بار دیگر هم برای مشاهده نتیجه آزمایش پول ویزیت می گیرند. پول گرفتن برای معرفی به آزمایشگاه چون کاری انجام نگرفته وجه شرعی ندارد و اینگونه کسب درآمد شبهه دار خواهد بود.

8902—0914

* ارزیابی تخلفات در موضوع تجهیزات پزشکی یکی از کارهای ضروری و مهم در بهداشت و درمان است که باید مرتب تکرار شود چراکه بی توجهی یا کم توجهی در کالیبراسیون دستگاه های پزشکی و درمانی به قیمت تهدید سلامت بیماران تمام می شود.

6263—0938

* مسئولانی که مدعی اند از قیمت اجناس در بازار مطلع اند، بدانند که قیمت هر بسته ماکارونی ظرف مدت یک هفته هزار تومان گران شده است. دیگر اقلام پرمصرف خوراکی در جامعه هم سرنوشتی همانند ماکارونی داشته اند.

0129—021

* بسته حمایتی دولت از نیازمندان برای حدود 50 میلیون نفر اعلام شده است. اما سوال اینجاست برجامی که برایش وعده باغ گلابی می دادند چرا بعد از 2 سال تبدیل به بسته های حمایتی شد که خبر از سخت تر شدن معیشت مردم می دهد؟!

2703—021

* تا کی تبعیض و عدم یکسان سازی حقوق بازنشستگان قرار است ادامه یابد؟ من تکنیسین تاسیسات با دو میلیون، 2 جوان بیکار و دانشجو و اقساط متعدد و بیماری و…، هم ردیف من یکی از بستگان که بازنشسته وزارت نفت است 7 برابر من حقوق می گیرد! دولت اگر قادر به یکسان سازی نیست حداقل ما را در خرید یخچال و فریزر اقساطی یاری کند.

رجب پور

* شرکت گاز شهر فرادنبه از زمانی که دیوان عالی کشور آبونمان را حذف کرده به طرق دیگر به جای آبونمان پول می گیرد. مثلا این بار در ستون بدهی گذشته جبران کرده است!

4817—0913

* حضور متکدیان حرفه ای در شهرهای بزرگ و مقابل مراکز خرید به صورت یک معضل عمومی درآمده و آفت گردشگری در کشورمان شده است. ضرورت دارد دستگاه های مختلف برای از میان برداشتن این معضل پا جلو بگذارند.

2143—0913

* دو ماه قبل برای دریافت وام به بانک… شعبه سیدخندان رفتم. پس از تکمیل پرونده، اعلام شد که ظرف دو هفته وام پرداخت می شود ولی با گذشت 2 ماه هیچ خبری از وام نیست. پیگیری هم بی نتیجه مانده است. از مسئولان امر درخواست مساعدت دارم!

4308—0933

* خبر حافظ قرآن شدن 23 هزار زندانی در کشور خبر خوشحال کننده ای است و عزم راسخ مسئولین و کارکنان سازمان زندان ها در امور تربیتی زندانیان در پرتو قرآن و معارف دینی را نشان می دهد. این سنت حسنه قابل تقدیر و تحسین فراوان می باشد.

6263—0938

* راه حل کنترل نقدینگی و جلوگیری از افزایش قیمت طلا و تورم این است که برای سپرده گذاران در بانک های کشور معادل ریالی هر سپرده طلا در حساب افراد منظور شود. با این روش ارزش سپرده سپرده گذاران حفظ می شود و بازار سیاه هم به وجود نمی آید.

2645—0912

* نفر اول کنکور در یکی از شبکه های سیما در پاسخ مجری اظهار داشت: هیچ کلاس تقویتی شرکت نکرده اما کانون[…] به من گفته 10 سکه بگیر بگو در این کانون درس خوانده ام! چرا سیما برای چنین مراکزی تبلیغات می کند!

وحیدی

* جهانگیری تا چند روز قبل در نشریات زنجیره ای سوپرمن خطاب شد. اما حالا در همان نشریات زرد مدیری بی اختیار و نالایق خطاب شده است! در زمان امضای برجام هم همین رفتار را کردند که چنین خسارت جبران ناپذیری را به مردم ایران اسلامی تحمیل کردند.

0100—021

* با سلام به کارکنان کیهان عزیز، خداوند شما را حفظ کند، این چشم بیدار ملت که هشدارهای لازم را در ابعاد مختلف و به موقع به جامعه می دهد.

4165—0912

* فروشگاه زنجیره ای… خیلی راحت و بدون ترس و واهمه گران فروشی می کند. به عنوان مثال شامپو پرژک را که بقالی سر کوچه ما به قیمت 6500 تومان می فروشد 11200 تومان قیمت گذاشته و با تخفیف 8هزار و پانصد تومان به فروش می رساند.

3991—0938

* اگر چنانچه صنعت خودروسازی کشور تحویل صنایع نیروهای مسلح و وزارت دفاع بشود شاهد شکوفایی و پیشرفت خلق الساعه در صنعت خودروسازی خواهیم شد. مشروط به اینکه کشور از چنگال مافیای قدرت و ثروت رهایی پیدا کند و اجازه چنین کاری را بدهند.

1183—0912

* چرا دولت این همه در اجرای طرح رتبه بندی معلمان تعلل می ورزد. مگر تهیه و تصویب یک طرح چقدر نیاز به بررسی دارد که باید چند سال طول بکشد. چگونه اضافه شدن 50 درصدی حقوق برخی دستگاه ها صرفا با یک نامه سریع عملیاتی می شود اما رتبه بندی معلمان هنوز در پیچ و خم اداری است.

7630—0916

* اگر دست غارتگران بیت المال قطع شود و مشکل گرانی، تورم، بیکاری و… رفع شود فکر نمی کنم افرادی برای پیدا کردن لقمه نانی، به زیر و رو کردن سطل های زباله باشد؟!

4897—0914