آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
شهرستان ها
۷

تصفیه خانه فاضلاب ایوان به بهره برداری رسید

تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان در آئینی با حضور وزیر نیرو، به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در این آئین گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان ششمین تصفیه خانه در استان ایلام است.

افشین مظاهری با بیان اینکه پس از انجام طرح های مطالعاتی در سال 92 این تصفیه خانه در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث شد، افزود: برای اجرای این طرح قراردادی به ارزش 243 میلیارد ریال به روش B.O.T با بخش خصوصی منعقد شد که با بهره برداری آن مردم شهرستان ایوان تحت پوشش قرار می گیرند.

وی یادآور شد: این پروژه یکی از طرح های مهم استان ایلام است که با هدف بالا بردن سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، بهبود وضعیت زیست محیطی شهر ایوان و همچنین تامین بخشی از نیازهای کشاورزی و صنعتی اجرا شده است.

مظاهری درخصوص فرایند تصفیه در این تصفیه خانه گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان با ظرفیت تولید روزانه 9 هزار مترمکعب پساب و با فرایند سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده ایجاد شده است.

وی افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب ایوان جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان به بالای 60 درصد افزایش می یابد که این درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته مظاهری برای این تصفیه خانه 42 کیلومتر شبکه فرعی و اصلی، چهار کیلومتر خط انتقال اجرا شده و 2 هزار و 600 فقره انشعاب فاضلاب در این شهر نصب شده است.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهری ایوان با اشتغالزایی مستقیم 20 نفر و بازیافت 150 لیتر آب در شبانه روز امکان استفاده 120 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست شهر ایوان را از پساب فاضلاب تصفیه شده می دهد.