آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
شهرستان ها
۷

اعطای کمک های دولتی به 380 واحد زلزله زده جاجرم

مدیرکل بحران استانداری خراسان شمالی گفت: هیئت دولت مبلغ 27 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از زمین لرزه جاجرم تصویب کرد.

جواد نظری افزود: این اعتبار مصوب شده برای کمک بلاعوض معیشتی برای 380 واحد آسیب دیده از زلزله به ازای هر واحد آسیب دیده 2 میلیون تومان و همچنین کمک بلاعوض تعمیری برای 85 واحد مسکونی روستایی زلزله زده به ازای هر واحد 2 میلیون تومان و همچنین کمک بلاعوض 5 میلیون تومانی برای بازسازی 295 واحد مسکونی روستایی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اعلام میزان تسهیلات 4 و 5 درصدی در نظر گرفته شده برای مناطق زلزله زده شهرستان جاجرم افزود: دولت با مصوبه خود 12 میلیارد و 820 میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد برای مناطق روستایی و سود پنج درصد برای مناطق شهری شهرستان جاجرم تصویب کرده است.

وی این تسهیلات را برای بازسازی 295 واحد مسکونی روستایی خسارت دیده از حادثه زمین لرزه جاجرم دانست و تصریح کرد: این تسهیلات به ازای هر واحد روستایی 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نظری همچنین در خصوص تسهیلات اعطایی برای تعمیر واحدهای مسکونی گفت: برای 85 واحد مسکونی روستایی تا سقف 12 میلیون تومان وام به ازای هر واحد در نظر گرفته و مصوب شده است.

وی در انتها همچنین از تصویب تسهیلات تامین لوازم معیشتی به ازای واحدهای مسکونی نیز خبر داد و افزود: 295 وام برای واحدهای مسکونی جهت تامین لوازم معیشتی تا سقف 10 میلیون تومان به تصویب هیئت دولت رسیده است.