آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
شهرستان ها
۷

رفع تصرف 436 هکتار اراضی ملی در ایرانشهر

زاهدان - خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان، از رفع تصرف 436 هکتار از اراضی ملی در شهرستان «ایرانشهر» خبر داد.

سرتیپ «احمد طاهری» گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایرانشهر مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی در بخش «بمپور»، دهستان «دامن» و روستای «تمپ ریگان» توسط افرادی سودجو، در بررسی های میدانی پلیس آگاهی مشخص شد افراد سودجو ضمن تصرف 436 هکتار اراضی به ارزش تقریبی 110 میلیارد ریال با حفر چند حلقه چاه آب غیرمجاز و موتورخانه، به مدت چند سال در این زمین ها کشاورزی کرده اند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر پس از بررسی دقیق پرونده زمین خواری، با هماهنگی های قضائی وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: در این عملیات که تیم هایی از یگان امداد، پلیس آگاهی و امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر به همراه نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی حضور داشتند ضمن رفع تصرف این اراضی ملی، چاه های غیرمجاز مسدود شدند.

سردار طاهری با اشاره به معرفی 6 متهم این پرونده به مراجع قضائی تاکید کرد: پلیس با زمین خواران و افراد سودجو که به اراضی ملی دست درازی کنند با جدیت برخورد می کند.