آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
شهرستان ها
۷

شهردار: تراموا در اصفهان راه اندازی می شود

اصفهان- خبرنگار کیهان: شهردار اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه اندازی تراموا از غرب به شرق و از دروازه تهران تا دروازه شیراز اصفهان را در دستور کار داریم.

قدرت الله نوروزی خواستار تصویب افزایش قیمت بلیت اتوبوس درون شهری شد و بیان داشت: در حال حاضر قیمت هر کورس اتوبوس 700 تومان است.

وی تصریح کرد: با باری از اتوبوس های فرسوده مواجهیم که به دنبال نوسازی آن هستیم که هم اکنون 50 اتوبوس جدید خریداری، 30 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است و 30 دستگاه دیگر در حال بازسازی است.

وی همچنین به عقد تفاهم نامه ای برای خرید 300 دستگاه اتوبوس اشاره کرد و افزود: 50 درصد هزینه این اتوبوس ها از سوی دولت، 30 درصد از محل تسهیلات بانکی و 20 درصد را نیز شهرداری پرداخت خواهد کرد که با استفاده از این ظرفیت می توان طی دو سال آینده کل ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کرد.

شهردار اصفهان اعلام کرد: خرید اتوبوس های گازسوز را در دستور کار قرار دادیم، و اگر بتوانیم زیرساخت های استفاده از اتوبوس های برقی را داشته باشیم از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص مناسب سازی اتوبوس ها برای معلولان نیز گفت: برای این امر تاکنون 200 اتوبوس مناسب سازی شده است و بیشتر این اتوبوس ها در خطوط بی آرتی فعال است.