آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
شهرستان ها
۷

برگزاری نمایشگاه بوی بهشت در بابل

بابل- خبرنگار کیهان: یک فرزند شهید با همت و سرمایه شخصی در بابل هزاران عکس و آثار شهدا را گردآوری کرده و در مکانی به صورت نمایشگاه در معرض عموم قرار داده است.

سید اسماعیل سیدحسین پور فرزند شهید سید علی اکبر سیدحسین پور ساکن بابل در خصوص هدف برپایی نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه «شهدای بوی بهشت» حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و بزرگداشت ایثارگران مجاهد، حماسه سازان، حماسه آفرینان و رزمندگان دفاع مقدس است. آشنایی دانشجویان، دانش آموزان، نسل جوان و بالخصوص خانواده های ایثارگران از تلاش فرزندانشان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه «بوی بهشت» است. وی گفت: می توان تجربیات رزمندگان و مجاهدان در راه حق را که همانند اعتبار و سرمایه ارزشمندی است، برای نسل های آینده به ودیعه گذاشت ارائه این تجربیات را در قالب برنامه های راهیان نور، یادواره ها، بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگران، مصاحبه، برگزاری جشن ها، فیلم ، داستانک ها، نمایشگاه و… می توان به نسل های آینده انتقال داد. و با ثبت و ضبط خاطرات و زنده نگه داشتن یاد شهدا راه آنان را در سیره عملی زندگی ادامه دهیم.

وی در مورد تعداد آثار و زمان اجرایی این طرح گفت: بیش از یک میلیون و ششصد عکس و فیلم و سند زندگینامه، وصیت نامه و دست نوشته در قالب صوتی و تصویری در آرشیو بوی بهشت موجود است.

وی افزود:» در طول بیش از دو دهه از سال 89 به طور جد و تمام وقت پیگیر جمع آوری اسناد معنوی دفاع مقدس شدم و تاکنون از مسئول یا مسئولین کمکی دریافت نکردم و سعی خواهم کرد این روند را ادامه دهم تا برای آیندگان آثاری از شهدا به یادگار بگذارم.