آرشیو چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۹
حوادث
۱۰

وزیر راه و شهرسازی: ایلام به شبکه ریلی متصل می شود

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اتصال ایلام و شهر مرزی مهران به شبکه ریلی کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که این امر هر چه سریعتر با کمک دولت و مسئولان این امر محقق شود.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی، در نشست ستاد اربعین مرز مهران یکی از مشکلات ایلام در ایام اربعین را تکمیل نبودن زیرساخت های ارتباطی این استان عنوان کرد.

وی گفت: هرچند سال های گذشته تلاش های مستمری برای رفع این مشکلات از سوی مسئولان مختلف به ویژه دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام شده اما همچنان نواقصی مشاهده می شود که باید پیش از اربعین سال آینده برطرف شوند.

وی از تکمیل پروژه چهاربانده کردن مسیر ایلام - مهران تا پایان سال خبر داد و افزود: علائم ایمنی، سیستم روشنایی و نصب نیوجرسی نیز باید در این مسیر هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: باید با شناخت کامل وضع موجود و رصد نیازهای آینده طرح جامع اربعین در مرز مهران تدوین و در آینده یک برنامه ریزی جامع برای گسترش این پایانه حیاتی و مهم کشور داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه شاهد تردد حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزهای مهران هستیم، گفت: تمامی سازمان های مرتبط با حوزه اربعین باید با کمک یکدیگر تلاش کنند کیفیت خدمات ارائه شده به زائران را ارتقا دهند.

اسلامی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در مسیر بازگشت نیز بیشتر زائران این مرز را برای ورود به کشور انتخاب می کنند بنابراین باید با مدیریت پارکینگ ها اتوبوس های مورد نیاز برای انتقال زائران به شهرهای مبدا را تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نواقص زیرساخت های احداثی اربعین برای خدمات دهی هرچه بیشتر به زائران رفع و این مسئله در دستور کار جدی ستاد اربعین است.

اسلامی اظهار داشت: تمام همت دولت و ستاد دائمی اربعین بر این است که زیرساخت ها به گونه ای فراهم شود که زائران بدون هیچگونه مشکلی به عتبات عالیات عزیمت کنند.