آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۸
ورزش
۴

منهای فوتبال

IOC مدال محمدپور را ثبت کرد

کمیته بین المللی المپیک مدال طلای سعید محمدپور را به مدال های ایران در المپیک 2012 اضافه کرد تا نتیجه کاروان ایران در لندن تاریخی تر از قبل شود. به این ترتیب کاروان ایران در سال 2012 لندن 5 طلا، 5 نقره و 3برنز کسب کرد.

برنز علیپور در جام جهانی

رضا علیپور، سریع ترین مرد عمودی جهان در ششمین مرحله از مسابقات سنگنوردی جام جهانی ژیامن چین با ثبت زمان 60/7 ثانیه در رده سوم قرار گرفت. باسا مائم از فرانسه با زمان 60/5 و اسپر جائلولو با زمان 620/5 ثانیه از اندونزی نیز اول و دوم شدند. رضا علیپور پیش از این در مرحله رکوردگیری با زمان 76/5 به مرحله نهایی راه یافته بود.

انتقاد داورزنی از کشتی

محمد رضا داورزنی در نشست ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک، نتایج ضعیف کشتی ایران در رقابت های جهانی مجارستان را مورد توجه قرار داد و ضمن نگران کننده دانستن مسیر کشتی ایران گفت: فدراسیون کشتی مورد حمایت کامل وزارت ورزش و جوانان قرار داشته، اما مسیر خوبی را در رقابت های قهرمانی جهان در دو سال متوالی کسب نکرده تا جایی که نگرانیم نتایج بازی های المپیک 2008 برای کشتی در المپیک توکیو هم تکرار شود. داورزنی افزود: بیشترین حمایت ارزی و اعتباری و موافقت های شورای برون مرزی برای کشتی بوده است و از ابتدای سال تاکنون ده و نیم میلیارد تومان نقدی به فدراسیون کشتی پرداخت شده است، ضمن این که فدراسیون کشتی حدود 500 هزار دلار سهمیه ارزی گرفته است.

4 طلای سانداکاران در جام جهانی ووشو

چهار ووشوکار ایران در جریان دومین روز از رقابت های جام جهانی ووشو (ساندا) با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا دست یافتند. الهه منصوریان در وزن 52- کیلوگرم، فریناز نذیری در وزن 75- کیلوگرم، محسن محمد سیفی در وزن 70- کیلوگرم و میلاد عارفی مقدم در وزن 90- کیلوگرم نفراتی بودند که دیروز با صعود به فینال، قهرمان جام جهانی شدند.