آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۳۸
رسانه: شبکه
۷

«اسلام هراسی در رسانه های غربی» کتاب شد

اسلام هراسی طبق مصطلح رایج، ایجاد هراس و نفرت برنامه ریزی شده از اسلام و مظاهر اسلامی و در نتیجه روا شمردن گونه های مختلف تبعیض، خشونت و نیز اعمال محرومیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ارتباطی علیه مسلمانان و نهادها و سازمان های ذی ربط است.

به گزارش جام جم، کتاب اسلام هراسی در رسانه های غربی از پنج بخش و 13 فصل تشکیل شده است. در بخش اول، مباحثی مقدماتی پیرامون سه مفهوم اصلی کتاب؛ اسلام هراسی، رسانه های جمعی و تهدید اسلامی مطرح می شود.

بخش دوم به بررسی دو مبنای نظری پژوهش، شرق شناسی و برخورد تمدن ها و همچنین مروری بر پیشینه تحقیقات اسلام هراسی اختصاص دارد. بخش سوم به زمینه ها و نقاط عطف عمدتا بحرانی توجه به اسلام و مسلمانان در غرب طی نیم قرن اخیر پرداخته است. در بخش چهارم، شواهد و مویدات وجود اسلام هراسی در انواع گوناگون وسایل ارتباط جمعی اعم از رسانه های چاپی، تصویری و آنلاین تشریح شده و در نهایت در بخش پنجم، ادله منتقدان و منکران وجود اسلام هراسی در غرب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. این کتاب را عباس عیسی زاده در 337 صفحه نوشته و انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در شمارگان هزار نسخه و با قیمت 24 هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده است.